جهانبخش: هنوز پیشنهاد منچستر به من رسمی نشده است

هافبک ایرانی آلکمار که فصل موفقی را در لیگ هلند سپری کرد، با اینکه در آستانه 23 سالگی قرار دارد، در چند سال اخیر خودش را به عنوان یکی از بهترین لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا معرفی کرده است. بحث حضور جهانبخش در تیمهای بزرگ همچون منچستریونایتد از سال قبل در رسانه ها به وجود آمده اما این بازیکن جوان معتقد است هنوز این پیشنهادات رسمی نشده است. هافبک مورد علاقه کی روش که هم اکنون به همراه سایر ملی پوشان خود را برای حضور در 2 بازی تدارکاتی مقابل مقدونیه و قرقیزستان آماده می کند، به احتمال فراوان در فصل آینده نیز در آلکمار به کار خود ادامه می دهد. در ادامه می توانید ماحصل گفت و گوی با علیرضا جهانبخش را بخوانید.

اردوی پرفشاری داشتیم

جهانبخش در ابتدا درباره تمرینات روزهای گذشته تیم ملی در اردوی جدید اظهار داشت: اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم. از اول اردو کامل نبودیم اما از همان روز اول اردو پرفشار برگزار شد. یکسری بازیکن جدید و جوان به تیم ملی اضافه شدند و باید خودشان را محک می زدند. انشاالله از امروز کار خود را دوباره آغاز می کنیم تا برای بازی با مقدونیه آماده شویم.

مصدومیتم جزیی بود

وی درباره مصدومیتی که در اردوی تیم ملی برایش به وجود آمد، عنوان کرد: مساله خاصی نبود. یک آسیب دیدگی خیلی کوچک بود که با کادرفنی و کادر پزشکی صحبت کردم. تصمیم گرفتند که یک روز استراحت کنم. توانستم ریکاوری لازم را انجام دهم و بعد از آن خیلی زود به تمرینات بازگشتم و بدون مشکل تمرین کردم.

مقدونیه محک خوبی برای تیم ملی است

هافبک تیم ملی درباره دیدارهای تدارکاتی مقابل مقدونیه و قرقیزستان تصریح کرد: می تواند استارت اردوهای اصلی باشد. بازی با مقدونیه می تواند محک خوبی باشد تا بتوانیم محکم شروع کنیم و بعد از آن برای مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده شویم. من فکر می کنم از همین حالا جام جهانی برای ما آغاز شده چون باید آماده سازی خوبی داشته باشیم و انشاالله باید شرایط بهتر از اولین بازی شروع کنیم. قطعا بازی با تیمهای اروپایی می تواند برای ما محک جدی تر از رویارویی با تیمهای آسیایی باشد. درباره مقدونیه من شناخت زیادی ندارم اما همین که بازیکنان این تیم در اروپا بازی می کنند، می تواند بازی مفیدی برای ما باشد. چند سال قبل هم تیم ملی دیداری را با مقدونیه برگزار کرده که البته من آن موقع نبودم اما شنیدم که تیم نسبتا قدرتمندی است.

نمی توانم 2 روزه درباره لباس ها قضاوت کنم

جهانبخش درباره بحث لباس بازیکنان و زمین برای تیم ملی نیز گفت: همانطور که قبلا هم گفتم درباره لباس نمی توانم زیاد نظر بدهم چون ما فقط چند روز این لباس ها را برتن کردیم و هنوز نمی توانیم درباره کیفیت آن صحبت کنیم. به هر حال این تصمیمی است که فدراسیون و کادرفنی تیم ملی گرفته و فکر نمی کنم لازم باشد بازیکنان درباره آن صحبت کنند. درباره زمین هم باید بگویم ما در این چند روز در زمین صنعت نفت تمرین کردیم. با این حال می تواند زمین تمرینی بهتری برای تیم ملی فراهم شود که امیدوارم در آینده این اتفاق رقم بخورد.

توقع ندارم همیشه فیکس باشم

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به درخششی که در اروپا داشته، جایگاهش را در تیم ملی ثابت شده می داند، بیان داشت: نمی شود هیچ وقت ترکیب تیم ملی را پیش بینی کرد. قطعا کادرفنی دستش در این مساله باز است. در هر پست چند بازیکن خوب داریم که در پست من نیز شرایط همینطور است و بازیکنان خوبی وجود دارند. مطمئنا هر کسی شرایط بهتری داشته باشد و بتواند به تیم ملی کمک کند، از سوی کادرفنی در ترکیب قرار می گیرد. من هم مثل بقیه بازیکنان تمام تلاش خود را می کنم که شرایط خوبی داشته باشم و هر زمانی که به زمین می روم، بهترین بازی ام را ارائه دهم.

آلکمار پیشنهادات را رد کرد

بازیکن ایرانی آلکمار درباره اینکه فصل آینده هم در این تیم هلندی می ماند، گفت: پیشنهاد رسمی به دست من نرسیده و من به کارم در آلکمار ادامه می دهم. البته شنیدم که چند پیشنهاد برای باشگاه آمده که مرا به تیمهای دیگر منتقل کنند اما باشگاه موافق نیست. من 4 سال دیگر با آلکمارقرارداد دارم و امسال توانستیم سهمیه لیگ اروپا را به دست آوریم که این انگیزه زیادی به من می دهد. انشاالله سال خوبی را در پیش داشته باشیم و بازیکنان خوبی هم گرفتیم. از نظر من آلکمار می تواند فصل بسیار بهتری از فصل قبل را داشته باشیم.

فعلا به منچستر فکر نمی کنم

جهانبخش در رابطه با اینکه ازسال گذشته نام باشگاههای بزرگی چون منچستر برای جذب او مطرح شده بود، افزود: راستش را بخواهید به این شایعات خیلی اهمیت نمی دهم. تمرکزم روی باشگاه خودم هست و هر زمان که موقع این صحبت ها و پیشنهادات رسید، آن موقع درباره اش اظهارنظر می کنم. موقعی که به خودم یا باشگاه پیشنهادی از تیمهای بزرگ مثل منچستر  و رئال شد، آن زمان است که می توانم به این تیمها فکر کنم. البته این را بگویم که گمازنه هایش نیز می تواند مثبت باشد اما چیزی نیست که الان بخواهد ذهن مرا درگیر کند.

هواداران از ما راضی بودند

وی در پاسخ به این سوال که در آلکمار هم محبوبیتش به اندازه زمان حضورش در نایمخن رسیده، اذعان داشت: سال اول با توجه به عملکردی که داشتیم، هم باشگاه از ما راضی بود و هم هواداران. قطعا سال دوم می تواند سال بهتری برای تیم و هم برای خودم باشد. من هم انگیزه بالایی دارم تا هر روز پیشرفت کنم.

فصل بعد بیشتر گلزنی می کنم

هافبک ایرانی آلکمار درباره اینکه از او انتظار گلزنی بیشتری می رود، گفت: من مهاجم نوک نیستم اما معمولا رو به جلو بازی می کنم و گل می زنم. البته در این فصل به خاطر اینکه در نیم فصل نخست خیلی از بازیها را از دست دادم، به آن فرمی که مدنظرم بود، نرسیدم اما در نیم فصل دوم شرایط خیلی بهتر بود. با این حال همانطور که گفتم به نظرم فصل بعد برای باشگاه آلکمار و شخص من شرایط خیلی بهتر از این خواهد بود.

خیلی ها از سقوط داماش خوشحال شدند

بازیکن سابق داماش گیلان درباره سقوط این تیم به لیگ دسته دوم خاطرنشان کرد: متاسفانه این روش رو به نزول داماش در چند سال اخیر وجود داشت که در آخر هم به سقوط به لیگ دسته دوم ختم شد. من از این موضوع خیلی متاثر شدم چون من بخش اعظمی از پیشرفتم را مدیون داماش هستم. به هر حال من از پایه های داماش کارم را آغاز کردم و از این تیم توانستم به اروپا بروم. البته من معتقدم خیلی ها ازاین اتفاق خوشحال شدند و منتظر چنین روزی هم بودند. انشاالله دوباره داماش یک روز برمی گردد چون مردم رشت این تیم را خیلی دوست دارند و قطعا حمایتش می کنند. این موضوع منوط به این است که مسئولان هم کمی به فکر بیفتد که الان این اتفاق رخ داد اما خیلی دیر است.