آزمایش های شیمیایی داعش بر روی زندانیان

 العربیه به نقل از برخی منابع امنیتی گروه های معارض سوری فاش کرد داعش بر روی زندانیان محکوم به مرگ با هدف توسعه سلاح های شیمیایی، آزمایش های شیمیایی انجام می دهد.

این منابع اعلام کردند این آزمایش ها بر روی زندانیان در زندانهای داعش در شهر "شدادی" در استان حسکه پیش از تسلط یگانهای مدافع خلق کرد بر این شهر انجام شده است.

العربیه به نقل از یک منبع گزارش داد دو فرانسوی، دو تونسی و دو لیبیایی از عناصر داعش ( به نامهای ابو معتصم لیبیایی، ابو محمد لیبیایی، ابو فاطمه تونسی، ابو عبیر تونسی، ابو محمد فرانسوی و ابو الخیر فرانسوی) مسئولیت انجام این آزمایش های شیمیایی را بر روی زندانیان با هدف ساخت مواد شیمیایی که هنوز گروه تروریستی آن را در شهرهای مرکده و دیرالزور در اختیار دارد، بر عهده داشتند.

این منبع در ادامه افزود: وظیفه این افراد ساخت مواد شیمیایی با هدف استفاده در موارد متعدد و مختلف بوده است. آنها از محکومان به قصاص و یا نیروهای کرد و مخالفان مسلح برای آزمایش این مواد شیمیایی به شکل مخفیانه استفاده می کردند.

العربیه در ادامه گزارش خود می افزاید: طبق اطلاعات بدست آمده، این آزمایش ها سبب شد 15 زندانی پس از آن که مواد شیمیایی از طریق سوزن به زیر پوست دستشان تزریق شد، جان خود را از دست بدهند. 

یکی از شاهدان در این باره گفت: هنگامی که جسد یکی از زندانیان که بدنی ضعیف داشت را خارج می کردند، مشاهده کردم بدن وی باد کرده و رنگ پوست وی آبی شده بود.

وی در ادامه افزود: ابو معتصم لیبیایی اقدام به جداکردن 5 زندانی کرد و آنها را داخل سلولی خاص قرار داد. وی برای آنها غذای خاصی برد و به محض آن که این افراد از آن خوردند، فریاد بلندی کشیدند. هنگامی که ما به طرف آن سلول رفتیم ، نگذاشتند ما به آنجا نزدیک شویم. داعش جسد آن ها را در حالی که تکه تکه شده بود، 12 شب از زندان خارج کرد.

این منابع همچنین از آزمایش دیگری که ابو محمد فرانسوی بر روی مخالفان انجام داده بود، سخن گفتند؛ بطوری که وی به دو محکوم به اعدام، دو ماده ای را که تأثیر شدیدی داشت، تزریق کرد. یکی از این افراد بلافاصله از هوش رفت و کلیه زندانی دیگر از کار افتاد.

پیشتر برخی طرف های درگیر در بحران سوریه از جمله سخنگوی ائتلاف ضد داعش از استفاده این گروه تروریستی از سلاح های شیمیایی خبر داده بودند.