رونمایی از داروی پیشگیری از تولید سنگ کلیه تا سه ماه آینده

رزقی در نشست خبری گفت:‌ 1966 مقاله در سایت معتبری ISA در سال گذشته به چاپ رسیده و رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب کرده‌‌ایم و امسال به 2400 مقاله آن را افزایش خواهیم داد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیشترین رتبه را از نظر تحقیقات برون‌داد در سال گذشته داشته و طبق آمار پایگاه جهانی در بین دانشگاه‌های پزشکی و علوم 39 پله رشد داشته‌ایم، اما در زمینه پزشکی بین دانشگاه‌های دنیا رتبه 340 را داریم که 15 پله رشد داشته‌ایم.

رزقی گفت: ‌23 شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه فعال هستند امسال از اتاق تمیز که تنها اتاق در سطح کشور است، رونمایی می‌شود و 5 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دو درصد بودجه دانشگاه به پژوهش اختصاص داده می‌شود دانشگاه‌ها موظفند یک درصد از اعتبارات خود را به پژوهش بدهند اما پیش‌بینی می‌شود در این دانشگاه 2.4 درصد از بودجه به پژوهش داده شود.

وی افزود:‌در وزارت بهداشت سالانه 60 میلیارد تومان صرف استفاده از منابع معتبر دنیا می‌شود این در حالی است که دو مرکز رشد در بحث علوم قضایی و طب بازساختی به مجموعه اضافه خواهد شد و 20 شرکت دانش‌بنیان جذب می‌شوند. دو طرح تحقیقاتی نیز  با همکاری‌های بین‌المللی آغاز خواهد شد که مجموعه این عملکرد هزینه استفاده از منابع را کاهش می‌دهد.

رزقی افزود: قرار است پژوهشکده سلامت کودکان با تجمیع 11 مرکز تحقیقاتی کودک ایجاد شود چرا که وزارت بهداشت به دنبال هم‌افزایی و به دنبال ایجاد پژوهشگاه نیست.