اعتراض دانش آموزان شاهرودی به سختی امتحانات نهایی

دانش آموزان سال سوم متوسطه دبیرستان های شاهرود به سختی سوالات امتحان نهایی اعتراض کرده و خواستار رسیدگی مسئولان نسبت به این موضوع شدند.

منابع آگاه از اعتراض والدین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان نیز به دشواری امتحانات نهایی و بعضا مراجعه حضوری به اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود خبر می دهند.

تلاش خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع و گفتگو با مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در این خصوص به دلیل عدم پاسخگویی رئیس اداره به تلفن بی نتیجه ماند.

اما در این میان دامنه اعتراضات به شبکه های اجتماعی رسید و جمعی از دانش آموزان با تشکیل گروهی به نام "معترضین به امتحان نهایی 95" در تلگرام بدین طریق اعتراض خود را نشان دادند که گویا در حال حاضر این گروه نیز از دسترس خارج گردیده است.

امتحانات نهایی سال سوم متوسطه برای دانش آموزان اهمیت فراوانی دارد چرا که نمراتشان در کنکور سراسری 25 درصد تاثیر داشته و همین موضوع حساسیت دانش آموزان این مقطع را افزایش داده و نگران کرده است.  

همچنین زمان برگزاری امتحانات سال تحصیلی جاری تغییراتی داشت و به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با برنامه امتحانات خرداد ماه، دانش آموزان امسال زودتر میهمان امتحانات شدند و از 25 اردیبهشت ماه امتحانات دانش آموزان آغاز شد.

اعتراضات دانش آموزان به امتحانات نهایی سال 95 در سراسر کشور فراگیر شده است و دانش آموزان به سختی سوالات دروس شیمی، زمین شناسی، جبر، ریاضی و دینی اعتراض دارند.