کسب
مقام دوم جهانی توسط دانشجویان دزفولی

سرپرست تیم "truss" دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، اظهار کرد: این مسابقات با حضور تیم‌های دانشجویی از دانشگاه‌های کشورهای مختلف در مجارستان برگزار شد و هدف از برگزاری آن شبیه‌سازی سازه‌های واقعی با متریال مشابه فولاد مانند ماکارونی است و طی آن دانشجویان هم به‌صورت علمی و عملی کار ساخت یک سازه را بر عهده می‌گیرند.

مهدی نوذری با اشاره به این‌که این مسابقات سالانه در کشورهای کانادا و مجارستان  برگزار می‌شود، گفت: در ایران چندین‌بار رکورد جهانی مسابقات سازه‌های ماکارونی شکسته شده است اما متأسفانه فرصت حضور و ثبت آن در مسابقات جهانی فراهم نشده بود که امسال تیم " truss"موفق به شرکت در این مسابقات شد و توانست مقام دوم این مسابقات را کسب کند.

این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته عمران - سازه با بیان این‌که این تیم در سال های اخیر چندین رکوردشکنی در مسابقات به ثبت رسانده و چند مقام کشوری را کسب کرده است، بیان کرد: تاکنون توانسته‌ایم مقام اول مسابقات امیرکبیر تهران، مقام اول مسابقات خواجه نصیر تهران، مقام اول مسابقات دانشگاه زنجان، مقام اول مسابقات دانشگاه خاوران مشهد، مقام اول مسابقات شهید چمران اهواز و مقام اول مسابقات جهاددانشگاهی خوزستان را کسب کنیم.

نوذری خاطرنشان کرد: تلاش ما این بود که در مسابقات جهانی نیز مقام نخست را کسب کنیم اما به دلیل برخی مشکلات در اعزام و تأخیر نتواستیم به این مهم دست یابیم.

 تیم " truss"دانشگاه آزاد اسلامی دزفول تنها تیمی است که از ایران در این مسابقات شرکت کرده است.