کرمانشاه در غبار ناپدید شد

  از آغاز فعالیت دولت یازدهم سازمان محیط زیست کشور به تدریج با وظایف ذاتی خود فاصله گرفته است به طوری که فعالیت ها و سخنان حاشیه ای مسئولان این سازمان بیش تر به چشم می آید.

 

فعالیت های ناکارآمد معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست تا سخنان عجیب مشاور او در خصوص شهدا نشان می دهد که سازمان محیط زیست کمترین توجه را به وظایف خود دارد.

 

 

در این شرایط تنها این مردم هستند که چوب بی توجهی های مسئولین این سازمان را می خورند. با فرا رسیدن فصول گرم سال مردم غرب و جنوب کشور بار دیگر با معضلی دست و پنجه نرم می کنند که مدتی است سلامتی آن ها را تهدید می کند.

 

ریزگرد ها امروز باز هم به کرمانشاه هجوم آورده اند و میزان آن ها به حدی رسیده است که هوای کرمانشاه باز هم در وضعیت هشدار قرار داشت.

 

ثریا قربانی در این خصوص اظهار داشت: وجود ذرات گرد و غبار در آسمان کرمانشاه از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه تا حدود ساعت سه و نیم صبح یک روند افزایشی داشته است.

 

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: از ساعت سه و نیم به بعد غلظت گرد و غبار روند کاهشی پیدا کرده است.

 

قربانی خاطر نشان کرد: میانگین ذرات گرد وغبار موجود در هوای شهر کرمانشاه از ساعت ۱۲ تا ۸ صبح ۳۱۹ میکروگرم بر مترمکعب بوده و ماکزیمم آن نیز در ساعت ۲ صبح و ۳۷۶ میکرو گرم بر متر مکعب بوده است.

 

وی گفت: در حال حاضر نیز میزان غلظت آلاینده ها ۲۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است که نشان دهنده وضعیت هشدار می باشد.

 

 

قربانی خاطر نشان کرد: بر اساس فرمول از ۱۵۰ تا ۲۵۰ نشان دهنده و ضعیت هشدار، از ۲۵۰ تا ۳۵۰ وضعیت اضطرار و بالاتر از آن نشان هنده وضعیت بحران است.

 

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: ذرات گرد وغبار در آسمان کرمانشاه در حال حاضر روندی کاهشی دارد.

 

به گزارش مرصاد، در شرایط فعلی که امیدی به بهبود شرایط محیط زیستی و به خصوص آلودگی هوا توسط مسئولان دولت تدبیر و امید نیست، باید منتظر بروز تبعات این شرایط برای سلامتی مردم ماند!