جنجال داوری در فینال/ دومین پنالتی که برای استقلال گرفته نشد

رضا غیاثی در خصوص قضاوت علیرضا فغانی و کمک‌هایش در نیمه دوم فینال جام حذفی گفت: مهمترین صحنه بازی در نیمه دوم صحنه اعلام پنالتی به سود استقلال بود. در این صحنه حدادی‌فر مرتکب خطا شد و فغانی به درستی اعلام پنالتی کرد.

 

وی درباره اعتراض استقلالی‌ها در اواخر بازی به خطا روی علیرضا رمضانی افزود: روی این صحنه شک دارم. به نظرم اگر فغانی سخت‌گیرتر بود می‌توانست دومین پنالتی را برای استقلال بگیرد.

 

غیاثی تصریح کرد: در این بازی نکات جالبی می‌بینیم. مربی که خودش بازیکن تیم ملی بود و حتی سایر بازیکنان در زمین آموزش درستی ندیدند و هر بار بعد از سوت داور اعتراض می‌کنند. البته عامل اصلی این مسئله خود داوران هستند را که اگر با هم متحد باشند و این اعتراض‌ها با کارت و به صورت هماهنگ جریمه کنند دیگر کسی دیگر به خودش اجازه نمی‌دهد این همه اعتراض کند.

 

وی درباره اینکه نمره او به قضاوت فغانی در 90 دقیقه بازی چه بوده، افزود: من هیچ گاه در کارشناسی‌هایم نمره نمی‌دهم. صرف‌نظر از قضاوت فغانی باید بگویم او پخته‌تر و باتجربه‌تر از قبل شده و در دادن اخطار عجله نمی‌کند. فغانی این روزها پخته‌تر شده و با تدبیر قضاوت می‌کند. شاید در برخی صحنه‌ها با قضاوت و سوت‌های فغانی هم عقیده نباشم اما حق را به او می‌دهم چرا که فغانی به روزتر است و کلاس‌های داوری را مرتب طی می‌کند.