میثم مجیدی از حال و هوای بعد از فینال جام حذفی می‌گوید که او هم مثل بقیه بازیکنان استقلال به شدت ناراحت است. می‌گوید تیمش روز پرفشاری را در بازی با ذوب‌آهن متحمل شده اما با این همه تیم برتر میدان بوده و حق‌شان فتح جام بود.

مجیدی امیدوار است مربی استقلال در ادامه هرکسی که هست تیمی قدرتمند را برای لیگ شانزدهم ببندد تا دل هواداران ناراحت آبی را شاد کنند. او عامل یقه‌گیری استقلال را افت تیم در نیم فصل دوم می‌داند و از حالا آماده شروع تمرینات دوباره استقلال است تا هم بهترین بازیکن برای تیمش باشد و هم دوباره لباس تیم ملی را به دست بیاورد.

 

گفتگو با میثم مجیدی را در ادامه بخوانید:

 

* از حال و هوای خودت بعد از فینال جام حذفی و به دست نیاوردن جام شروع کنیم...

من هم مثل بقیه هواداران ناراحت هستم و شب سختی را پشت سر گذاشتیم چون حق‌مان بود جام را به دست بیاوریم. با این همه در حال ریکاوری هستیم تا برای فصل بعد با شروع تمرینات کار را با قدرت آغاز کنیم.

* خیلی‌ها با توجه به شرایط بازی ذوب‌آهن معتقد بودند شما می‌توانستید برنده بازی باشید اما کار به ضربات پنالتی کشید و همه چیز 50-50 شد...

ذوب‌آهن یک ربع اول بازی توانست خوب کار کند اما در بقیه اوقات مسابقه ما سوار بازی بودیم اما گل بدی که روی یک اتفاق وارد دروازه ما شد کار را مشکل کرد. با این همه باز هم حمله کردیم و دیدید که حتی به تیرک هم زدیم. در دقایق پایانی هم استرس گل نخوردن داشتیم که کار به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشید که شانس هر دو تیم آنجا 50-50 است و متاسفانه جام را از دست دادیم و اگر ضربه برهانی به گل تبدیل می‌شد شاید حالا این همه سختی و فشار را تحمل نمی‌کردیم.

* در بازی با ذوب‌آهن تقریبا فشار استقلال از منطقه چپ و جایی که تو و یعقوب کریمی حضور داشتید صورت گرفت.

بله در این بازی بیشتر از منطقه چپ حملات استقلال طراحی شد و از سوی مقابل هم ذوب‌آهن از این منطقه زیاد فشار آورد. دیدید که من مدام در تقابل با مهاجمان ذوب‌ بودم و حتی یک قیچی برگردان کاوه رضایی را دفع کردم.

* مظلومی در برنامه 90 گفته بود آرش برهانی اولین زننده پنالتی تیمش بود که شرایط روحی خوبی نداشت و تو شروع کننده بودی. ریسک بزرگی بود. خودت خواستی اولین ضربه را بزنی؟

روز قبل از بازی که تمرین پنالتی داشتیم من به همراه ابراهیمی بهترین زننده‌ها بودیم و حتی در این زمینه امید هم با من صحبت کرد که در بازی می‌توانی ضربه بزنی که گفتم مشکلی ندارم. وقتی بازی هم به پنالتی کشید از نظر روحی و روانی شرایط خوبی داشتیم و پرویزخان از من پرسید که می‌توانی بزنی و گفتم مشکلی نیست و خدا را شکر سخت‌ترین ضربه را به گل تبدیل کردم.

* میثم مجیدی آنقدر در استقلال خوب بود که بعد از استقلال خوزستان بازهم به تیم ملی دعوت شد اما بعد از مصدومیتی که داشتی در نیم فصل دوم آن بازیکن سابق نشدی...

در نیم فصل اول کار را با قدرت شروع کردم و همان‌طور که شما گفتید به تیم ملی هم دعوت شدم. با این حال مصدومیت و تعطیلات مداوم لیگ باعث شد که آمادگی‌ام در آن سطح ابتدایی لیگ نباشد. کل استقلال در نیم فصل دوم افت کرد و این مساله یقه ما را گرفت. استقلال تیم بزرگی است که همه حرکات و عملکرد یک بازیکن در آن زیر ذره‌بین است و باید همیشه بهترین باشی. شک نکنید با یک ریکاوری خوب فصل جدید را با قدرت آغاز می‌کنم تا همان میثم مجیدی سابق شوم.

* پس به عنوان بازیکنی که با استقلال قرارداد دارد از حالا برای یک شروع توفانی برای فصل آینده برنامه داری؟‌

بله دقیقا به دنبال همین هستم. در همین چند روز که استراحتم تمام شود دوباره تمرینات اختصاصی خودم را تا آغاز مسابقات شروع می‌کنم تا از شرایط آرمانی دور نشوم. با استقلال قرارداد دارم و منتظر استارت تمرینات هستم تا یک شروع قدرتمند را داشته باشیم.

* شاید همین الان که من با تو صحبت می‌کنم پرویز مظلومی کنار گذاشته شده و گویا علیرضا منصوریان سرمربی آینده استقلال است. کار با این مربی را چطور می‌بینی؟

پرویز مظلومی برای استقلال زحمت کشید و متاسفانه در شرایط سختی نتوانست استقلال را قهرمان لیگ و جام حذفی کند. با این حال اینکه من در مورد مربیان صحبت کنم در حیطه اختیارات من بازیکن نیست اما با شناختی که از علیرضا منصوریان دارم او مربی‌است که کارنامه‌اش طی چند سال کار در نفت مشخص است و امیدوارم در صورت انتخاب بتواند استقلال را برای فصل با قدرت روانه مسابقات کند.

* گویا تو در صورت انتخاب منصوریان در لیست او هستی. کار با این مربی را چطور می‌بینی؟

همان‌طور که گفتم اگر قرار است پرویزخان کارش را ادامه دهد و یا مربی‌ جدیدی به تیم اضافه شود یک تیم قدرتمند را برای فصل ببندند. علیرضا منصوریان یک استقلالی است و بعد از کارنامه خوبی که در نفت داشته به دنبال اثبات شایستگی‌هایش در استقلال است. من بازیکن استقلال هستم و تمام سعی و تلاشم این خواهد بود که این تیم را در بهترین حال و اوضاع ببینم. نه فقط علیرضا منصوریان بلکه اگر قرار باشد هر مربی دیگری هم که بیاید با جان و دل برای تیم محبوبم کار خواهم کرد تا همان میثم مجیدی سابق برای استقلال باشم.

* راستی اینکه می‌گفتند بعد از بازی با ذوب‌آهن در رختکن استقلال بین رحمتی و مظلومی درگیری به وجود آمد درست است؟‌

اصلا چنین چیزی درست نیست. آنقدر همه بچه‌ها ناراحت و عصبانی بودند که هیچ‌کس حرفی نمی‌زد.

* مظلومی گفت بعد از باخت داربی و شکست مقابل تراکتور استقلال قهرمانی را از دست داد. تو هم این مساله را قبول داری؟‌

استقلال تیم جوانی بود که احتیاج به حمایت داشت اما چه درست و چه غلط طی این فصل و به خصوص اوایل نیم فصل دوم فشارها و انتقادها روی ما زیاد شده بود. دیدید که این فشارها نتیجه داد و تیمی که 20 هفته صدر جدول بود تحت این فشارها داربی را از دست داد و با باخت مقابل تراکتور کار قهرمانی‌اش به اما و اگر کشیده شد. این در حالی است که می‌توانستیم در آن چند بازی آخر و در کنار فینال جام حذفی دو جام را به دست بیاوریم. امیدوارم در فصل جدید مربی استقلال تیم خوبی ببندد و با گرفتن جام و حمایت پیشکسوتان و بزرگان استقلال هم دل هواداران را شاد کنیم و هم بتوانیم آن‌ها را با استقلال آشتی دهیم.