افشای تهدید اتمی آمریکا علیه کره

بر پايه اسنادي که بهتازگي از طبقهبندي سازمان اطلاعات مرکزي امريکا (سيا) خارج شده است، امکان حمله اتمي امريکا دهها سال کره شمالي را تهديد کرده است.

به گفته متیو اید تاریخ‌نگار امور امنیتی، اسناد آرشیو ملی امریکا نشان‌می‌دهد واحدهای نظامی امریکا در زمان جنگ کره برای بمبارن اتمی کره شمالی با یکدیگر رقابت می‌کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل " افکار " ‌؛ اسوشیتدپرس گزارش داد: بر پایه اسناد به دست آمده، بمب افکن‌های امریکایی مستقر در کره جنوبی یک بار در اواخر دهه ۱۹۶۰ به مدت ۱۵ دقیقه برای بمباران اتمی کره شمالی به حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا در ماه آوریل(۲۰۱۰) به تهدید هسته‌ای غیرمستقیم پیونگ یانگ اشاره کرد و گفت: " با توجه به امتناع کره شمالی از عضویت در پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای(ان‌پی‌تی)، هر گزینه‌ای برای رویارویی با این کشور قابل بحثاست. "

آزمایش‌های تسلیحاتی اتمی کره شمالی از چند سال پیش بر تنش بین پیونگ‌یانگ، واشنگتن و سئول افزوده است.

کره شمالی پس از چندین دور مذاکره با گروه شش‌جانبه شامل امریکا، روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی برای خلع سلاح هسته‌ای، به علت اعتراض‌‌هایی که به پرتاب موشک ماهواره‌بر این کشور به فضا مطرح شد، از مذاکرات کناره گرفت.

بنابر گزارش پرس تی وی کره شمالی می‌گوید به علت افزایش فزاینده تهدید اتمی از سوی امریکا نمی‌تواند از برنامه نظامی خود دست بردارد و به خلع سلاح هسته‌ای تن دهد.

/ب+