ماه رمضان امسال بدون خرمای تازه

علی محمد صمیمی اظهارکرد: قیمت خرما در روزهای  اخیر بالا رفته است که این امربا توجه به افزایش تقاضای موجود در بازار طبیعی است، اما نرخ این محصول از 5 روز ماه مبارک رمضان دوباره کاهش می‌‎باید.

 

وی با بیان اینکه خرمای تازه حتی رطب به ماه رمضان امسال نمی رسد افزود:  این محصول از اواخر مراد ماه سال جاری به بازار می‌آید و مصرف خرمای ماه رمضان امسال از محصول که سال گذشته که در انبارها ذخیره شده است، تامین می‌شود.

نماینده انجمن خرما در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران  با بیان اینکه رطب 9 هزار تومانی در ماه رمضان در بازار تهران گران نیست ادامه داد:خرما از سال گذشته در انبارنگهداری شده است تا به دست مصرف کننده برسد، همچنین این خرما میان چند واسطه دست به دست شده است.

وی در خصوص قیمت خرما در بازار گفت: نرخ سایر ارقام خرما با توجه به تنوعی دارند متفاوت است و نمی توانم نرخ مشخصی برای این محصول ارائه داد.

صمیمی اضافه کرد: تولید خرما بیشتر از مصرف این محصول است و بعد از ماه رمضان دوباره این محصول بر روی دست تولید کنندشه باقی می‌ماند.

وی یادآورشد: بازار صادراتی این محصول خرما از رونق خوبی برخودرار نیست و رقابا دربازار های صادراتی حضور دارند، به طوری که اکنون قیمت خرما درمسکو از تهران ارزان تر است و الجزایرمحصول خود را به این کشور صادر می‌کند.