یونکر: اروپا سیاست خود در برابر پوتین را تغییر نمی‌دهد

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که تمایلی ندارد که سیاست‌های اروپا در برابر روسیه را با توجه به اقدامات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌‌جمهور این کشور در زمینه اوکراین تغییر دهد.

بنابر گزارش «نیویوروپ»، یونکر در جریان سخنانی در نود و نهمین کنفرانس شهرداران فرانسه گفت: «من نمی‌خواهم ارزیابی کلی اروپا درباره آقای پوتین را با توجه به اقدامات  وی در اوکراین تغییر یابد و دیدار من از سن‌پترزبورگ در اواسط ژوئن هم فرصتی برای اروپا در تغییر سیاست‌های کشورهای این قاره در برابر روسیه با توجه به تحریم ها ایجاد نخواهد کرد.»

«مارگاریت شیناس» سخنگوی یونکر هم برنامه وی برای شرکت در مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ که 16 تا 18 ژوئن (27 تا 29 خرداد) برگزار خواهد شد را تائید کرد.

این در حالی است که به تازگی «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان از تمایل تغییر موضع کشورش در برابر روسیه و گرایش قدرتمند به مذاکره با مسکو خبر داده بود.

مناطق شرقی اوکراین از سال 2014 و پس از آنکه دولت مرکزی این کشور در یک شبه کودتای مورد حمایت غرب سقوط کرد، ناآرام شد. همان ناآرامی‌ها به تشدید استقلال‌طلبی در این مناطقِ عمدتا روس‌تبار منجر شد. شبه جزیره کریمه اولین منطقه‌ای بود که در جریان این اعتراضات از اوکراین جدا شده و به روسیه پیوست. در پی جدایی کریمه اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کردند که همچنان ادامه دارد.