آغاز عملیات گسترده انصار‌الله علیه القاعده در غرب و جنوب یمن

«حسین الحوثی»، یکی از فرماندهان جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگو در صنعا از آغاز عملیات پاکسازی استان‌های غربی از گروه‌های تروریستی، القاعده و شبه نظامیان تروریست خبر داد.

وی افزود: کمیته‌های انقلابی یمن به دعوت مردم استان‌های غربی با کمک ارتش عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی این کشور از وجود تروریسم و بخصوص القاعده آغاز کردند.

الحوثی گفت: حضور گسترده گروه‌های تروریستی در استان‌های جنوبی و غربی یمن نقشه‌ای برای تجزیه این کشور است در حالی که ملت یمن با تجزیه کشورشان به دست عناصر تروریست مخالفند.

این فرمانده انصار الله تاکید کرد: طرح آمریکا و اسرائیل در یمن به یغما بردن ثروت ملی این کشور است که عربستان و امارات آن را به اجرا گذاشته و در این راه از ارتکاب هیچ جنایتی هراس ندارند.

قریب به یک ماه پیش آمریکا در سه نوبت نیروهای ویژه خود را به جنوب یمن اعزام کرد.

همزمان، القاعده و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی درباره خروج تروریست‌ها از استان ابین در جنوب یمن به توافق رسیده‌ و عناصر القاعده خروج از استان ابین را آغاز و به سوی مناطق تحت کنترل مبارزان انصارالله در باب المندب و شهر تعز رفتند.

همچنین منابع یمنی در تاریخ 30 آوریل (11 اردیبهشت) گفتند ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی تجهیزات نظامی گسترده‌ای به سمت منطقه الوطئه در جنوب باب المندب ارسال کرده و امارات نیز شهر المکلا در حضرموت را اشغال کرد.

عربستان سعودی از تاریخ 6 فروردین 1394 حملات هوایی خود را با هدف بازگرداندن قدرت به هادی و تضعیف جنبش مردمی انصارالله به خاک یمن آغاز کرد؛ در این حملات تاکنون بیش از 9 هزار و 500 نفر کشته شده‌اند.

این حملات طی بیش از یک سال گذشته زمینه‌ساز گسترش قلمرو گروه تروریستی القاعده در این کشور فقیر عربی شده است.