توهین‌های گستاخانه وزیر خارجه بحرین به حاج قاسم+تصاویر

سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس،  دشمنی ویژه ای با نیروهای جبهه مقاومت در عراق ، جمهوری عربی سوریه ، یمن و لبنان دارند.

 

به عنوان مثال  "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین یکی از مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس است که بارها اظهارات تندی را ضد جمهوری اسلامی ایران ، حشد الشعبی عراق و مقاومت اسلامی لبنان مطرح کرده است.

وزیر خارجه بحرین یکبار به نیروهای بسیج مردمی توهین می کند و آن را تروریست می نامد و بار دیگر به رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) اهانت می کند و دفاع آن ها را در برابر داعش زیر سوال می برد.

 

 

اخیرا هم وزیر خارجه بحرین سخنان تندی را علیه نیروهای بسیج مردمی و سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که با واکنش نمایندگان عراقی مواجه شد.

 "خالد بن احمد آل خلیفه" روز گذشته در حساب توییتر خود نوشت: "خداوند به مردم عراق کمک کند، آنان بین آتش تروریسم داعش و  "قاسم سلیمانی"  و نیروی بسیج طایفه‌ای (حشد الشعبی) لعنت شده او قرار گرفته‌اند."

سخنان وزیر خارجه بحرین در حالی مطرح می شود که ارتش و نیروهای مردمی عراق بارها در عملیات های مختلف علیه تروریست های تکفیری صف آرایی کردند و در آوردگاه های مختلف آن ها را شکست دادند.

** مقامات ارشد  "جزیره بحرین"  از  "حامیان سرسخت داعش "  به حساب می آیند

مقامات ارشد  "جزیره بحرین"  از  "حامیان سرسخت داعش "  به حساب می آیند که نمونه آن در سخنان  "خالد بن احمد آل خلیفه"  وزیر امور خارجه این جزیره به دفعات دیده شده است.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس میلیاردها دلار سلاح و مهمات در اختیار تروریست های تکفیری قرار دادند تا عراق ، سوریه ، یمن و لبنان را تجزیه کنند درحالی که اقدامات جبهه مقاومت از عملیاتی شدن طرح  آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس جلوگیری کرد.

 

 

سران جزیره بحرین یکی از عناصر حامی

 تروریسم تکفیری در سوریه و عراق هستند و باید هم از ساز و کار عملیات پاکسازی "فلوجه" در استان "الانبار" ناخشنود باشد و خروجی آن اهانت به فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و "حشد الشعبی"  است.

حضور فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مستشار کمکی نیروی قدس سپاه باعث شده تا ارتش عراق و "حشد الشعبی"  بتواند از گسترش داعش در این کشور جلوگیری کند . 

 

 

البته این اظهار نظرهای مقامات بحرینی؛ خشم مقامات عراقی را هم برانگیخت و باعث شد تا یکی از نمایندگان پارلمان عراق در پاسخ به وزیر امور خارجه بحرین واکنش تندی نشان دهد و این مقام جزیره را سرزنش کند.

"حنان فتلاوی،" نماینده مجلس عراق، در پاسخ به این اظهارات توهین آمیز وزیرخارجه بحرین در توییتر خود نوشت: "ای "خالد"، لعنت شده کسی است که از داعش پشتیبانی و از آن دفاع می‌کند؛ نه کسی که با آن می‌جنگد."

** کمک های مستشاری فرمانده سپاه قدس

فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران با ارائه کمک های مستشاری  باعث شد تا مناطق استراتژیکی از جمله "جرف الصخر" ، "تکریت" ، "رمادی" ،  "آمرلی"  و  ... در عراق از  چنگال داعش خارج شود.

 

 "ابو مهدی مهندس" از فرماندهان ارشد حشد الشعبی در این زمینه گفت: مستشاران ایرانی از آغاز نبردها در کنار ما حضور داشته‌اند و در رأس آنان برادر عزیز ما "قاسم سلیمانی" است. وی افزود: سلیمانی به درخواست دولت عراق و با توافق با فرمانده کل نیروهای مسلح در عراق حضور دارد.

 

اظهارات وزیر خارجه بحرین اولین بار نیست و آخرین مرتبه نیز نخواهد بود ؛  البته مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس به اهانت کردن عادت دارند و این موضوع چیزی از ارزش های "سردار سلیمانی" و "حشد الشعبی"  کم نمی کند.