ریه های کرمانشاهیان پر از ریزگرد شد

آلودگی های هوای متناوب در استان کرمانشاه وضعیت را به سمتی کشانده است که به تدریج شرایط به سمت بحرانی شدن در حال حرکت است.

 

در روزهای اخیر بود که بار دیگر آلودگی هوا به میزان زیادی بالا رفت اما امروز این میزان آلودگی به باز هم به شرایط خطرناکی رسیده است.

 

بر اساس آنچه رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفته است، غلظت ذرات گرد وغبار، هوای شهر کرمانشاه را در وضعیت بحران قرار داده است.

 

ثریا قربانی اظهار داشت: وجود ذرات معلق در آسمان کرمانشاه از ساعت یک بامداد امروز چهارشنبه تا ۸ صبح یک روند افزایشی داشته است.

 

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: میانگین غلظت گرد و غبار طی ساعات مذکور ۴۹۱ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

 

قربانی گفت: بیشترین میزان غلظت گرد و غبار در ساعت ۸ صبح و ۸۸۰ میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده است.

 

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: الان هم بر اساس شاخص ها هوای شهر کرمانشاه در وضعیت بحران قرار دارد.

 

وی افزود: بر اساس فرمول از ۱۵۰ تا ۲۵۰ نشان دهنده وضعیت هشدار، از ۲۵۰ تا ۳۵۰ وضعیت اضطرار و بالاتر از آن نشان هنده وضعیت بحران است.

 

قربانی گفت: بر اساس مشاهدات ما بر روی نقشه یک توده ضعیف از طرف عراق وارد استان شده که به نظر می رسد از بعد از ظهر به این طرف غلظت گرد وغبار کمتر شود اما نظر دقیق در این خصوص باید از طرف سازمان هواشناسی اعلام شود.

 

سکوت مدیران سازمان محیط زیست کشور

 

به گزارش مرصاد، نبود ابتکار عمل از سوی مدیران سازمان محیط زیست کشور باعث شده است که وضعیت آلودگی هوا در روزهای گرم سال به این میزان افزایش یابد.

 

کرمانشاهیان سال هاست که با این ریزگرد ها دست و پنجه نرم می کنند و این در حالی است که ابتکار مسئول سازمان محیط زیست در این باره مدت هاست که سکوت کرده است.