اشتغال نخستین اولویت کاری در کرمانشاه است

رازانی در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه در استانداری اظهار داشت: امروز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت به عنوان یک طرف واحد، بنیاد مسکن و استانداری یک تفاهم نامه سه جانبه برای احداث یکصد هزار واحد مسکن روستایی منعقد می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای هر واحد مسکونی حداقل شش میلیون تومان به همراه 15 میلیون تومان تهسیلات کم بهره طی سه سال در نظر گرفته شده است.

رازانی با اشاره به اینکه از طرف بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) هر کدام سه میلیاربد تومان کمک بلاعوض انجام شده بیان کرد: علاوه بر احداث ده مدرسه در روستاهای محروم استان، در گذشته 25 مدرسه با اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان ساخته شده است.

وی احداث مدرسه، مسجد و ارائه خدمات الکترونیکی را از دیگر خدمات مذکور دانست و افزود: استان کرمانشاه در سال گرشته به دلیل عدم تحرک در خود استان به اندازه سایر استانها از اعتبارات بنیاد مسکن استفاده نکرده است بنابراین امسال بادی حداقل به سمت جذب بیش از 30 درصد اعتبارات حرکت کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: از آنجا که استان کرمانشاه دارای ظرفیتهایی نظیر بارش باارن، اراضی زراعی دشت با ارتفاع و اقلیم مناسب و با موقعیت نزدیک به کشور عراق است برای انجام سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی مناسب می باشد.

رازانی بیان کرد: از میان شش میلیارد دلار صادرات انجام شده توسط استانهای غرب کشور به کشور عراق استان کرمانشاه به تنهایی سه میلیارد دلار به این کشور صادرات کرده است اما با این وجود از بسیاری از ظرفیتها بهره برداری نشده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از پس از جنگ تحمیلی در امر اشتغالزایی دچار مشکل بوده گفت: میانگینن نرخ بیکاری د رکشور 10.6 است اما این نرخ در استان 18.6 می باشد از وضعیت حاد بیکاری استان حکایت دارد و همنی امر سبب شده که اشتغالزایی به عنوان نسختین اولویت کاری در دستور قرار گیرد.

رازانی با برشمردن تبعات بیکاری درباره توریسم درمانی استان کرمانشاه نیز بیان کرد: سال گذشته 20 هزار بیمار به منظور مداوا از کشور عراق وارد کرمانشاه شدند البته امسال این تعداد به دلیل مراجعه به مشهد، در حال کاهش است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه یک هزار واحد مسکونی محرومین افزود: طرح پارک علم و فناوری با حدود 53 درصد پیشرفت فیزیکی از پروژه های نیمه کاره بوده همچنین شهرک صنعتی زاگرس و پالایشگاه آناهیتا نیز از طرح های نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت است.