نیاز 2 میلیارد تومانی برای اتمام مجتمع آبرسانی روستایی در رزن

سید مصطفی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: امسال نسبت به اجرای چهار کیلومتر خط انتقال از روستای جعفر‌آباد به مجتمع آبرسانی خورونده اقدام شده است.

وی با بیان اینکه آب شرب این روستا قبلاً از یک حلقه چاه تأمین می‌شد که بر اثر خشکسالی با کمبود شدید آبدهی مواجه شد، افزود: با اجرای این خط انتقال با اعتباری بالغ بر 140 میلیون تومان به مجتمع خورونده وصل و مشکل آن برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به اینکه روستای خورونده از توابع بخش سردرود رزن دارای 589 خانوار و 2 هزار و 20 نفر جمعیت است، گفت: نسبت به تعویض شبکه توزیع آب شرب روستا به طول 11 کیلومتر و با هزینه‌کرد 500 میلیون تومان اقدام شده است‌.

وی با بیان اینکه برای این مجتمع چهار حلقه چاه حفر و تجهیز شده است، افزود: این مجتمع 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

هاشمی میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این مجتمع را 2 میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: با اتمام مجتمع آبرسانی خورونده  18 هزار و 822 نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: مجتمع خورونده 15 روستا شامل بابانظر، تپه لیبی، جعفرآباد، چورمق، خورونده، قادر خلج، قراکند، قلعه زندلیج، قلعه شاطر بالی، قینرجه، کهریز بغازی، گاوسوار، گوندوز، مزرعه دیمور و قره‌بلاغ را زیر پوشش دارد.