کابینه رژیم صهیونیستی با تصویب طرحی نژادپرستانه اعطای تابعیت به غیریهودیان را به ادای سوگند وفاداری آنان به این رژیم به عنوان "دولتی یهودی و دموکراتیک" منوط کرد.

به گزارش هاآرتض، کابینه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با اکثریت آرا طرح بحثبرانگیز ادای سوگند برای دریافت تابعیت این رژیم را به تصویب رساند.

بر اساس این طرح نژادپرستانه هر فرد غیریهودی برای دریافت تابعیت رژیم صهیونیستی ملزم به ادای سوگند وفاداری به این رژیم به عنوان به اصطلاح " دولتی یهودی و دمکراتیک " می شود. در رای گیری امروز کابینه ۲۲ وزیر از جمع وزیران احزاب لیکود، شاس و اسرائیل خانه ما رای مثبت و هشت وزیر دیگر از جمله ۵ وزیر از حزب کار رای منفی دادند.

رای گیری امروز پس از ساعتها بحثو جدل گروههای مختلف در کابینه صهیونیستی انجام شد و با این حال بحثهای مربوط به افزودن افراد یهودی به این طرح همچنان به قوت خود باقی است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از رای گیری این طرح نژادپرستانه با حمایت از آن گفت: اسرائیل سرزمین مردم یهود بوده و برای همه اتباع خود دولتی دموکراتیک است. وی در ادامه سخنان خود مدعی شد که یهودیان و غیریهودیان حقوق برابر و یکسانی در سرزمینهای اشغالی دارند.

دروغین بودن ادعای مقامهای تل آویو با وجود رفتارهای تبعیض آمیز دولت صهیونیستی با غیریهودیان و الزام آنان به پذیرش رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک دولت یهودی به خوبی نمایان است.