ترامپ: برجام برای اسرائیل و آمریکا مضر است

 نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  در جدیدترین سخنرانی تبلیغاتی اش گفت کشوریی مثل ایران، آمریکا را تحقیر کرده است.

 

ایندین اکسپرس درباره رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در گردهمایی تبلیغاتی در پیتسبورگ، واقع در ایالت پنسیلوانیا، گفته است چینی ها« بزرگ ترین و بهترین سوء استفاده کننده ها هستند؛» چرا که کالاهای خود را روانه آمریکا کرده و مالکیت  معنوی آن را دزدیده‌اند و بر شرکت های آمریکایی که در چین تجارت می کنند، مالیات های سنگینی وضع کرده است. 

 

وی گفت وی با تجارت آزاد موافق است، اما این تجارت باید عادلانه باشد. ترامپ به چینی ها درباره عواقب انتخابش به عنوان رئیس جمهور آمریکا هشدار داد.

 

این میلیاردر اهل نیویورک ادعا کرد رابطه خوبی با چین خواهد داشت و با آنها توافقی خواهد کرد که به نفع آمریکا باشد و به اشتغالزایی در کشور کمک کند.

 

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: کشوری مثل ایران، آمریکا را تحقیر کرد. وی گفت« من مذاکره کردن با مردم را دوست دارم. این توافق [هسته ای] برای اسرائیل و آمریکا مضر است.. برای اسرائیل، برای جهان و برای ما وحشتناک است.»