جریان ۱۴ مارس در موضعی متفاوت از گذشته و اعلام نظری جدید، خواستار دیدار و جلسه مشترک با محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران شد.

به گزارش افکار به نقل از ایرنا از بیروت، ' عقاب صقر ' از نمایندگان مجلس لبنان از فراکسیون ۱۴ مارس و مشاور نخست وزیر در امور شیعیان گفت: اگر برنامه دیدار احمدی نژاد اجازه دهد از رییس جمهوری ایران دعوت می کنیم تا با رهبران گروه ۱۴ مارس دیدار و دیدگاههای خود را با آنان به طور مستقیم بررسی و مورد تبادل نظر قرار دهد.

پیش از این حزب ' نیروهای لبنانی ' به ریاست ' سمیر جعجع ' هم دیروز شنبه اعلام کرده بود: حزب نیروهای لبنانی آماده مشارکت در هرگونه استقبال رسمی از ' محمود احمدی نژاد ' رییس جمهوری ایران در سفر به لبنان است.

این حزب در خصوص مستثنی شدن دو حزب قوات لبنانی و کتائب از ملاقات با احمدی نژاد در محل اقامت وی، افزود: این امر به ما ربطی ندارد و ما دوباره تکرار می کنیم که حزب نیروهای لبنانی آماده مشارکت در استقبال رسمی از احمدی نژاد است.

از سوی دیگر، روزنامه لبنانی ' الدیار ' امروز یکشنبه نوشت که دیدار ' محمود احمدی نژاد ' رییس جمهوری اسلامی ایران به لبنان آرامش و چیزی شبیه به آتش بس را میان گروه های سیاسی در لبنان تحمیل کرد.

الدیار با بیان این خبر افزود: قرار است پس از انتشار گزارش وزیر دادگستری در مورد شاهدان دروغین درباره موضوع شاهدان دروغین ترور حریری، هیات دولت روز سه شنبه در این خصوص بحثو رایزنی کند و در همین پیوند ' میشل سلیمان ' رییس جمهوری و ' نبیه بری ' رییس مجلس تماس هایی در سطح بالا برای برگزاری آرام نشست روز سه شنبه هیات دولت برقرار کردند.

این در حالی است که نبیه بری رییس مجلس لبنان و ریس جنبش امل قبل از این اعلام کرده بود که اگر هیات دولت لبنان مساله شاهدان دروغین ترور حریری را بررسی نکند وزیران این جنبش در اعتراض از نشست دولت خارج خواهند شد.

در همین باره، خطاب سید ' حسن نصرالله ' دبیرکل حزب الله شامل دعوت از همه لبنانی ها برای شرکت گسترده در مراسم استقبال از احمدی نژاد و ضرورت طرح پرونده شاهدان دروغین ترور حریری در نشست هیات دولت در روز سه شنبه، آرام تر از گذشته بود و به تدوام وضعیت آرام لبنان کمک نمود.

رييس حزب نيروهاي لبناني نيز از محمود احمدي نژاد خواست تا به عنوان رييس يك دولت دوست از لبنان ديدار كند.