آقاجانی: پرداخت مبالغ هنگفت برای پیوند اعضا منطقی است

محمد آقاجانی در نشست خبری گفت: پیوند اعضا کار استراتژیک و دشواری است باید شب‌های متوالی منتظر دهنده مناسب باشیم. رئیس تیم پیوند با سختی عضو پیوندی را برمی‌دارد از یک شهر به شهر دیگر می‌برد تا پیوند بدهد به رئیس تیم پیوند مبلغی ممکن است واریز شود که این مبلغ بین چند جراح، متخصص بیهوشی، تکنسین و پرستار داده می‌شود.

وی افزود: 20 سال است وضع همین است اگر این مبالغ بالا داده می‌شود دلیل دارد این افراد مفاخر ما هستند و خدمات ارزشمندی می‌دهند.

آقاجانی در مورد کارانه نیز گفت: این کارانه با توجه به تعداد اعمال جراحی و خدمات ارائه شده داده می‌‌شود. گاهی پزشکان به فرصت‌های مطالعاتی می‌روند و سفر می‌روند که این قطع می‌شود این رقم‌ها اگر هست از بیت‌المال نیست بلکه از محل درآمد اختصاصی و حق‌العلاج پزشکان است.

وی گفت: چون سایر تعرفه‌ها غیر واقعی است نمی‌توانیم همه را پرداخت کنیم اکنون هزینه هتلینگ اقامت یک شب در بیمارستان دولتی 133 هزار تومان است در حالی که قیمت تمام شده آن 203 هزار تومان است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت:‌ پزشک متخصص و فوق‌ تخصص شاغل در بیمارستان‌های وزارت بهداشت 75 درصد کمتر از 20 میلیون کارانه می‌گیرند. 35 درصد کمتر از 5 میلیون درآمد دارند و علت تفاوت آن تغییر نوع رشته و اپیدمی‌لوژی بیماری‌ها است. برخی رشته‌ها مثل عفونی اکنون کمتر و برخی مثل قلب و ارتوپدی بیشتر شده است.