طوفان تبلیغاتی برنج محسن با طعم هندی و نام ایرانی در بازار رودبار!

همه جا از اقتصاد مقاومتی سخن به میان می آید و نقل هر مجلسی است که سیاستمداران و مسئولان کشور در آن حضور دارند به طوریکه به شعار تبدیل شده است. شعاری که حتی بارقه ای از آن در جامعه دیده نمی شود.این روزها در بازار رودبار طوفان تبلیغاتی به پاست.

طوفانی که کارشناسان هم به میدان آمدند تا مسرانه به بالا بردن فروش محصولات بپردازند. اینبار برای محصولی وارداتی که تنها بسته بندی و نام خود را از ایران عاریه گرفته است.

photo_2016-06-15_18-10-09

اگرچه مدت‌ها است که اعلام می‌شود برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز جلوگیری از خروج ارزهای کشور به مردم توصیه می‌شود که کالای ایرانی بخرنداین روزها در شهرستان رودبارجنوب بیلبوردهای تیبلیغات کالاهای واردانی با نام ایرانی کوی سبقت را از کالای داخلی ربوده است.

برنج محسن که اکنون از طریق صدا و سیما به نام برنج طارم فریدونکنار تبلیغ می شود، برنج باسماتی هندی است که با استفاده از بی اطلاعی مردم و در سکوت کارشناسان به صورت وقیحانه ای نام طارم فریدونکنار را به خود گرفته است.

photo_2016-06-15_18-10-12

این تبلیغات مبین این موضوع است که نه تنها عزمی برای حمایت از تولید ملی وجود ندارد بلکه همچنان تبلیغات کالاهای خارجی در و ودیوار این شهر را مزین کرده است. ظاهرا اراده ای وجود دارد تا مردم را برای خرید کالاهای خارجی ترغیب کند.

در حال حاضر ۱۷ استان کشور برنج کار هستند اما با پیشرفت این روند از تعداد آنها کاسته می شود زیرا دیگر انگیزه ای برای کشاورزان باقی نمی‌ماند. اکنون مازندران ۴۴ درصد و گیلان ۳۱ درصد برنج کشور را تامین می‌کند. روز به روز بر حجم واردات ما افزوده می‌شود اما هیچ توجهی به تولید داخلی نمی شود.

انتظار می رود مسئولان دستگاه های نظارتی در جهت حمایت از تولیدات داخلی و کشاورزان شالیکاران کشورمان جلوی رفتارهای این چنینی را از  سمت سود جویان و وارد کنندگان بی حد و حصر بگیرند.