تیر تروریست ها برای اشغال استان رقه به سنگ خورد

پس از پیشروی نیروهای ویژه ارتش سوریه در استان الرقه و پاکسازی مناطق نفتی و گازی الرصافه، تعداد زیادی از عناصر تروریستی با حملات معکوس تلاش کردند، مناطق مورد اشاره را اشغال کنند.

بنا بر این گزارش، ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش از بیابان های الرصافه حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای سوری در محور اثریا در منطقه السریاتل در حومه الرصافه آغاز کردند.

درگیری نیروهای سوری با تروریست های داعش در این محور چندین ساعت ادامه یافت و در نهایت نیروهای سوری موفق شدند با کشتن۳۰ تن از عناصر تروریستی و زخمی کردن ده‌ها تن از آنان حملات را دفع کنند. عناصر تروریستی پس از حملات ناکام به سمت بیابان‌های حومه منطقه متواری شدند.

به گزارش فارس، تروریست ها درصدد بودند با تسلط بر منطقه السریاتل راه ارتباطی نیروهای سوری را از الرصافه به سمت اثریا قطع کنند.

تروریست های داعش همچنین با انفجار خودروی انتحاری در حومه منطقه «مفرق الرصافة»، نیروهای سوری را هدف قرار دادند و درگیری ها تا ساعتی قبل به طول انجامید.

نیروهای سوری موفق شدند با از پای درآوردن حداقل 15 تن از عناصر تروریستی داعش این حملات را هم خنثی کنند. در این عملیات 7 تن از نیروهای سوری به شهادت رسیدند.