معاون روحانی: هنوز در شرایط تحریم قرار داریم

 شهیندخت مولاوردی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت 24 خردادماه در اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه تحریم‌های فلج کننده و تاراج سرمایه عمومی میراث دولت گذشته بود، اظهار کرد: وعده‌های زیادی به مردم در دولت قبل داده شد ولی این قول‌های عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه دولت گذشته قول داده بود که پول نفت را بر روی سفره‌های مردم بیاورد، افزود: این وعده دولت قبل هم عملیاتی نشد و اسامی مفسدان که ادعا می‌شد در جیب دولت قبل هست هم به مراجع قضایی اعلام نشد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در پایان دولت قبل تنها به اندازه چهار روز کشور ذخیره گندم وجود داشت و رشد اقتصادی مثبت 6 کشور به منفی 6 رسیده بود، ادامه داد: دولت تدبیر و امید وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور را تحویل گرفت، پروژه‌های ناتمام زیادی در کشور وجود دارد که اگر این پروژه‌ها به اتمام برسد یک قرن زمان می‎برد.

مولاوردی با اشاره به اینکه رویکرد اعتدال به جای تندروی، مورد اقبال مردم قرار گرفت، تصریح کرد: در انتخابات 92 برخلاف برخی تحلیل‌هایی که گفته می‌شود عدم ائتلاف اصولگرایان عامل پیروزی روحانی بود ولی اگر ائتلاف هم شکل می‌گرفت باز هم مردم حاضر به ادامه وضعیت آن زمان نبودند.

وی با اعلام اینکه هنوز در شرایط تحریم هستیم، افزود: مقدمات تحریم در حال برداشته شدن است و کشور ما جزو پنج کشور جهان است که تورم دو رقمی دارد.

مولاوردی ادامه داد: دولت برنامه‌ریزی کرد تا رکودی که در 70 سال گذشته کم‌نظیر بود را برطرف کند بهبود معیشت مردم و نیز برقراری ارتباط مناسب با جهان در برنامه کاری دولت قرار دارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: پروژه ایران هراسی که در جهان ایجاد شده بود را شکست دادیم و جهان قبول کرد که نباید با ایران به زبان تهدید و زور سخن بگوید.

وی گفت: در حال حاضر به قدرت غیرقابل انکار منطقه‌ای تبدیل شدیم.

مولاوردی با اعلام اینکه برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت باید به صورت جمعی کمک کنیم، افزود: گام‌های بعدی دولت برای رفع مشکل نیاز به انسجام و وحدت نیاز دارد.

وی ادامه داد: برخی به دنبال پاشیدن بذر ناامیدی در کشور هستند تا فضای بارقه‌های امید در کشور  دیده نشود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده  اضافه کرد: تلاش‌های زیادی برای به حاشیه کشیدن دولت وجود دارد، ولی دولت پای شعارها و وعده‌های خویش ایستاده است.

وی در پایان گفت: دولت برای رفع مشکل اشتغالزایی که چالش اساسی کشور است نیاز به فراهم شدن شرایط لازم دارد تا زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود.