به گزارش فارس، اریک شوالیه سفیر فرانسه در دمشق، پس از حضور در کلیسای المریمیه منطقه باب توما در دمشق، با اعتراض مردمی روبهرو شد.

به گزارش رسانه‌های سوریه، هنگامی که سفیر فرانسه روز پنجشنبه به کلیسا رسید، فریادهای اعتراض‌آمیز حاضران اندک‌اندک بالا گرفت و نشان داد که مردم، حاضر نیستند حضور وی را در کلیسا تحمل کنند.

یکی از شاهدان عینی اعلام کرد که سفیر فرانسه با دیدن فضای کلیسا چاره‌ای نداشت که «هراسان» محل را ترک کند اما مردم در ادامه او را با پرتاب تخم‌مرغ بیرون کردند.

رسانه‌های سوریه اعلام کردند این اولین بار نیست که سفیر فرانسه در کلیسای المریمیه خوار می‌شود زیرا پیش از این او و رابرت فورد سفیر آمریکا به هنگام بازدید از کلیسای «الصلیب» با اعتراض مردمی روبه‌رو شده‌اند ولی به نظر می‌رسد این دو عبرت‌های لازم را نگرفته‌اند.

مردم سوریه به دلیل دخالت‌های فرانسه، انگلیس و آمریکا در امور داخلی کشورشان بخصوص در شش ماهه اخیر، بشدت به کشورهای غربی معترضند.

دو ماه گذشته مردم دمشق در مقابل سفارتخانه آمریکا و فرانسه تجمع و تظاهرات کردند و خواستار اخراج سفرای این دو کشور از کشور خود شده بودند.

کشور فرانسه یکی از فعالترین کشورهای شورای امنیت در این شورا علیه سوریه است؛ به طوری که تاکنون پیشنویس چندین قطعنامه را در چند ماه گذشته در شورای امنیت مطرح کرده است ولی هر بار با مخالفت شدید چین، روسیه، لبنان و آفریقای جنوبی و هند روبهرو شده است.