موضع‌گیری تند و تیز مهران مدیری به برخی شایعات

شب گذشته برنامه «دورهمی» با حضور علی عمرانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و با موضوع فرصت طلبی از شبکه نسیم پخش شد.

بنا بر این گزارش، ابتدا مهران مدیری استندآپ کمدی را با موضوع فرصت طلبی اجرا کرد. همچنین قسمت دوم نمایش با حضور بازیگران جدید اجرا شد.

در بخش بعدی برنامه علی عمرانی بازیگر سینما، تئاتر و تلوزیون به روی صحنه آمد.

 

مهران مدیری نخست از علی عمرانی پرسید: چرا کم مصاحبه می‌کنی؟

علی عمرانی خجالتی بودنش را دلیل مصاحبه نکردن خواند و گفت: فکر می‌کنم، حرف‌هایم جالب نیست. ضمن اینکه از دیده شدن هم پرهیز می‌کنم.

مهران مدیری در سوال دیگرش از علی عمرانی پرسید بازیگری، کارگردانی یا دوبلوری، کدام یک از این حرفه‌ها در الویت کاری‌ات قرار دارد؟

علی عمرانی در پاسخ به این سوال مطرح کرد: واقعیت این است که هیچکدام، به غیر از تو و فردوسی‌پور همه بیکار هستیم.

وی ادامه داد: من در انتخاب کارهایم سخت گیر هستم؛ چرا که باید بتوانم جوابگوی مردم باشم و معتقدم شخصیت یک هنرمند در گرو انتخاب‌هایش است. انقدر سخت گیری کردم که کم کم دارم به نان شبم هم محتاج می‌شوم.

علی عمرانی درباره خانواده و پدر هنرمندش گفت: پدرم اهل تئاتر و موسیقی بود و در حالی که ۶ ساله بودم، من را به روی صحنه فرستاد و از همانجا جادوی این حرفه شدم.

وی افزود: اکنون دلم برای مادرم تنگ شده. مادرم بسیار مذهبی بود، به گونه ای که از بچگی صدای اذانش در گوشم باقی مانده است.

عمرانی بیان کرد: در حال حاضر دو دختر و سه نوه دارم که برایم بسیار عزیز هستند. خودم هم متولد ۱۴ تیر سال ۱۳۳۹ هستم.

مدیری در سوال دیگر از علی عمرانی پرسید: چه چیزی دلت را به درد آورده؟ او گفت: بی‌نظمی عصبانیم می‌کند و اخیرا هم وقتی وضعیت مردم سوریه را می‌بینم که با زن و بچه در شرایط نامناسب مجبور به مهاجرت هستند، بسیار ناراحتم می‌کند.

عمرانی در  پاسخ به اینکه چه چیز خوشحالش می‌کند، اظهار داشت: خوشحالی مردم خوشحالم می‌کند. اصلا به همین خاطر بیشتر سراغ کارهای کمدی رفتم.

عمرانی از شرایط نابسامان حرفه‌اش گلایه‌هایی کرد و گفت: قدیم‌ترها به افراد با استعداد بیشتر بها می‌دادند. اوایل تصور می‌کردم همه همچون من در انتخاب کارها سخت‌گیر شدند، اما حالا می‌فهمم که اینطور نبوده بلکه عرصه برای هنرمندان با استعداد تنگ شده است. شاید دلیل این مسئله هم تنگ نظری و حسادت برخی افراد است.

مهران مدیری در ادامه درباره خاطرات همکاری‌اش با علی عمرانی بیان کرد: من سال ۶۷ وارد رادیو شدم و علی آنجا بود و در چند کار نمایش رادیویی با هم همکاری کردیم. دوران خوشی بود، وضع مالی خوبی نداشتیم اما حالمان خوب بود.

وی افزود: حتی برنامه طنز نوروز ۷۲ را هم علی عمرانی به من پیشنهاد کرد و اولین باری بود که من این شکل برنامه را  اجرا کردم. در واقع مسبب هر آنچه امروز از من می‌بینید، علی عمرانی بود.

در پایان برنامه مهران مدیری عنوان کرد: ساخت برنامه تلوزیونی هزینه‌های بالایی دارد و بدون حضور حامی خصوصی ساخت چنین برنامه‌هایی مقدور نیست و متاسفانه چند فرد مریض روانی در فضای مجازی گفته‌اند که مدیری چندین میلیارد پول گرفته و شبی چندین میلیارد درآمد دارد و این صحبت‌ها تنها کار چند مریض  روانی است که با تایپ این حرفها در فضای مجازی بازی شبانه می‌کنند.