بدعهدی کنند برجام را در مجلس آتش می‌زنیم

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس درباره فرمایشات رهبر انقلاب مبنی براینکه امریکا به تعهداتش در برجام عمل نمی‌کند و تحریمها بر ایران افزوده شده است، اظهار کرد: یکی از ویژیگیهای منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب این است که به خوبی موضوعات را رصد کرده و آسیب شناسی می‌کنند. ایشان هیچگاه از بیان کردن و روشن کردن رفتار تاریکخانه‌ای غرب و مشخصاً امریکاییها -علی‌رغم بعضی خوش‌‌باوری برخی مسؤلین- پرهیز نکرده و کاملاً برای ملت این مسائل را تبیین می‌فرمایند.

وی با بیان اینکه همیشه رهبر معظم انقلاب با بیان کردن نکات انقلابی، طرف مقابل-امریکاییها وغربیها- را به انفعال کشیده‌اند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران هرآنچه را که رهبری معظم بیان می‌کنند، برای ملت معیار است. وقتی ایشان برای اقتدار کشور و حق مردم خط‌کش میگذارند و خطوط قرمز را مشخص می‌کنند، همه مسؤلین با هر طرز تفکری پشت سر رهبری قرار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرمایه بزرگی برای ملت دانست و تاکید کرد: تا زمانی که مسؤلین نظام گوش بفرمان رهبری معظم هستند، مطمئن باشید کشور از آسیبهای بیگانگان در امان است و احدی جرائت تجاوز یا گستاخی را به کشور و ملت ما ندارد.

کوهکن با اشاره به مجلس دهم و روحیه انقلابی نمایندگان، تصریح کرد: امریکاییها فکر می‌کردند اگر مجلس دهم شکل بگیرد روحیه انقلابی نمایندگان کم رنگ می‌شود و با آنها کنار می‌آیند. در همان اوایل انتخابات فهمیدند که خیالات واهی برای این مجلس بسته بودند و امیدشان ناامید شد.

وی افزود: ملت بداند مجلس دهم نه تنها حساسیتش در مقابل استکبار کم نشده بلکه به جد دنبالش هستیم تا امریکاییها را رسوا کرده و با صدای رسا و منطق، اعمال گستاخانه آنها را برای ملت و دنیا افشا کنیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس درباره اینکه چرا دستگاه دیپلماسی کشور موضع آشکار و قاطعانه در برابر بدعهدی غربیها نمی‌گیرد، بیان کرد: بنده تشخیص‌ام این است که وزارت امورخارجه می‌خواهد اصل برجام به شکلی نشود که دنیا فکر کند ما عقب کشیدیم و نشان بدهد که ایران پای تعهدات خود هست. بنابراین اگر قرار شد موی برجام پاره شود این اتفاق به دست خود امریکاییها رقم بخورد.

کوهکن با خطاب قراردادن دستگاه دیپلماسی، متذکر شد: به هرحال وزارت امور خارجه باید قاطعیت در کار خود داشته باشد و اگر امریکاییها 9 شرط رهبر معظم انقلاب و مصوبات مجلس در زمینه برجام را عمل نکنند و به اصطلاح خودشان آن را پاره کنند، قطعاً بدانند که نمایندگان ملت پیرو فرمایش رهبری در صحن علنی مجلس پشت تریبون با فریاد انقلابی برجام را آتش می‌زنند.