مهدی رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد کاهش احتمالی مبلغ قرارداد بازیکنان ذوب‌آهن در فصل آینده، گفت: این مسئله به اقتصاد کل کشور ارتباط دارد. صنعت کشور دچار مشکلاتی شده که بازتاب آن را در زیرمجموعه‌هایی مثل باشگاه‌های صنعتی می‌توان دید. البته همه باید کمک کنیم تا فوتبال راهش را ادامه دهد، همان‌طور که فوتبال روزهای خوب داشته، اکنون مثل سایر حرفه‌ها دچار مشکلاتی شده است. همه ما دوستان و آشنایانی داریم که در حرفه‌های دیگر فعالیت می‌کنند و از خوب نبودن بازار گلایه‌مندند. بنابراین بحث مشکلات اقتصادی فقط مختص فوتبال نیست و یک بحث فراگیر و کشوری است. امیدوارم با گذر زمان شرایط بهتر شود.

وی در مورد اینکه مبلغ قرارداد خودش کاهش پیدا کرده یا خیر، گفت: هنوز بحث مالی با باشگاه انجام نداده‌ام، من یک فصل دیگر با باشگاه قرارداد فدراسیونی دارم، اما از نظر مالی هم باید با باشگاه صحبت کنم و این قرارداد مالی تمدید شود. معمولاً یکی، دو هفته بعد از حضور در تمرینات بحث‌های مالی را با باشگاه انجام می‌دهیم. برخی باشگاه‌های بزرگ دنیا هم گاهی دچار چنین مشکلاتی می‌شوند، در فوتبال ایتالیا هم درمورد فیورنتینا و چند باشگاه دیگر صحبت از ورشکستگی پیش آمد.

رجب‌زاده در مورد اینکه باشگاه ذوب‌آهن در فصل نقل‌وانتقلات خوب عمل کرده، زیرا فقط دو بازیکن جذب کرده، گفت: از زمانی که سعید آذری دوباره به باشگاه آمد و آقا یحیی هم سرمربی تیم شد، نمی‌گویم ذوب‌آهن در نقل‌وانتقالات ایده‌آل بوده،‌اما بسیار خوب عمل کرده است. باشگاه بر اساس خواسته‌های گل‌محمدی بازیکنان را جذب کرده و ذوب‌آهن باشگاهی با محیطی آرام و بی‌حاشیه است که می‌تواند باعث رشد بازیکن شود.

کاپیتان ذوب‌آهن در مورد مبلغ 1.5 میلیارد تومانی برای صدور رضایت‌نامه قاسم حدادی‌فرد گفت: این استراتژی باشگاه است و از سوی سعید آذری مدیر باشگاه تعیین می‌شود و من به این مسئله ورود نمی‌کنم.

وی در مورد مذاکره کاوه رضایی با پرسپولیس و اینکه تصور می‌شد او به یک باشگاه خارجی برود، گفت: کاوه رضایی پسری خوب و پرتلاشی است، او یک بازیکن عاقل و بالغ است و می‌تواند به‌خوبی تصمیم بگیرد، شرایط بسیار حساس است. رضایی در تیم ما شرایطش خوب بود، امیدوارم هر تصمیمی که می‌گیرد باعث کمک به فوتبالش شود و از تصمیمی که میِ‌گیرد پشیمان نشود.