جزئیات سفر رئیس سازمان حج و زیارت به کشور عراق
حمید محمدی در خصوص جزئیات سفر رئیس سازمان حج و زیارت به کشور عراق، اظهار داشت: هیات ایرانی به سرپرستی رئیس سازمان حج و زیارت به کشورعراق سفر کرد و دیداری را با مسئولان عراقی انجام داد که در این دیدار موضوع حج و کارشکنی های عربستان در مسیر اعزام زئران ایرانی به حج تمتع بررسی شد.

 

وی افزود: مسئولان سازمان حج و زیارت با مسئولان گردشگری کشور عراق که مسئولیت ورود زائر به این کشور را برعهده دارند، دیدار و مذاکره کردند که مباحثی در خصوص ورود زائران ایرانی با عتبات و لزوم طراحی سیاستهای مختلف برای استقیال از آنها بررسی شد.

 

معاون حج و عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به دلیل کارشکنی های عربستان و توقف اعزام زائران ایرانی به حج تمتع برنامه ریزی کرده ایم تا امسال حداقل یک و نیم میلیون از زائران ایرانی با عتبات عالیات اعزام شوند که این به جز اعزام زائر برای اربعین است.

 

محمدی ادامه داد: در دیدار با مسئولان عراقی انتظارات خود را مطرح کردیم تا خدمات بهتری به زائران ایرانی ارائه شود و مقرر شد کمیته مشترک عراق و ایران در بحث عتبات عالیات تشکیل شود که در این کمیته مسئوولان وزارت امور خارجه و وزارت کشور دولت عراق حضور خواهند داشت تا مشکلات پیش روی اعزام زائران ایرانی بررسی و به سرعت حل شود.

 

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های ایران در کشور عراق از جمله موضوعات دیگری بود که بررسی شد به گونه ای که هم اکنون آشپزخانه مرکزی در نجف اشرف تاسیس شده است که روزانه در هر وعده 50هزار غذا طبخ و در میان زائران توزیع می کند. همچنین هتل بزرگی که 770 اتاق دارد ویژه زائران ایرانی در نجف و در جوار حرم حضرت علی (ع) در سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

معاون حج و عتبات سازمان حج و زیارت درخصوص اعزام زائران ایرانی به عتبات در اربعین گفت: این سازمان مسئولیت ثبت نام و اخذ روادید زائران ایرانی را بر عهده دارد و طبق برنامه ریزی ها پیش بینی می کنیم تا بتوانیم 2 میلیون زائر را در ایام اربعین به عراق اعزام کنیم.