انتقاد امام جمعه بجستان به افزایش آب بهاء قبوض

حجت الاسلام حسین وحیدی امام جمعه بجستان در خطبه اول نماز جمعه این هفته بعد از دعوت مسلمین به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند قول اعطای برکت را به جامعه مومن داده است برکت، نعمت پایدار،  گسترده و فنا ناپذیر است.

وی افزود: گاهی جامعه ای آسایش دارد اما آرامش ندارد، برکت هم یعنی در کنار نعمت، آسایش داشته باشیم و برکات می تواند زمینی، مادی، طول عمر، توسعه رزق، آرامش و آسایش باشد که اینها همه محصول ایمان و تقوا است.

امام جمعه بجستان تصریح کرد: ماه رمضان در اوج برکات وجود دارد، در این ماه همه زیر ساخت های برکات فراهم شده است با پررنگ شدن صله رحم، محافل قرآنی، نماز های جماعت، افطاری دادن ها و خیلی از محافل مذهبی که برپاست  تمام  اینها زمینه هایی است که رمضان را به سمت برکت و نعمت های الهی پیش می برد.

حجت الاسلام وحیدی در ابتدای خطبه دوم مردم را به تقوا توصیه کرد و گفت: در هفته پیش رو، روز جهانی بیابان زدایی را داریم  و آغاز هفته صرفه جویی داریم که با این دو موضوع شهرستان بطور کامل درگیر است.

وی افزود: باید توجه داشت گاهی بجای اینکه به سمت بیابان زدایی بریم به سمت بیابان زایی نرویم و مناطق کویری فقیر نیستند، امروز منطقه کویری پر انرژی است  و کشف این انرژی ها وظیفه مسئولین است، با شیوه های مختلفی که در اختیار دارند.

خطیب جمعه بجستان اذعان کرد: با همه پتانسیل بالای کویر باز هم مشکل در این مناطق وجود دارد که مساعدت مسئولین را می طلبد هر چند که بعضا با یک تماس این مشکلات قابل حل است سعی شود از این تماس ها که می تواند مشکل این مردم کویر نشین را حل کنند دریغ نکنیم.

حجت الاسلام وحیدی ضمن اشاره به خشکسالی های پی در پی منطقه خاطر نشان کرد: برای بالا بردن هزینه های آب بها بهتراست کمی دقت به این مناطق محروم و آن هم با آب غیر قابل شرب این شهر داشته باشند، که به یک دفعه با اختلاف چشم گیری مردم در قبوض آب خود برخورد نکند و ندای اعتراض به اختلاف هزینه فاحش دو دوره قبض پشت سرهم، سر دهند، این از همان مشکلاتی است که نیاز به اقدام مسئولین این شهرستان دارد.

انتهای پیام/

 

 

  • بجستان
  • بجستان
  • بجستان