علیرضا نیکبخت واحدی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی استقلال چیست، گفت: از اینکه منصوریان سرمربی استقلال شد خیلی خوشحالم. به هر حال انتخاب او به عنوان سرمربی یک نوع سنت‌شکنی بود که یک جوان سرمربی استقلال شد. استقلال به جوانگرایی خوشبختانه روی آورده و همانطور که پرسپولیس چند سال تیم را به استیلی، دایی و گل‌محمدی داد حالا نوبت مربیان جوان استقلالی است.

وی در پاسخ به این سوال که تیم فعلی استقلال را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: استقلال بازیکنان خوبی دارد هر چند که معتقدم نسل فعلی فوتبال ایران مثل نسل ما نیست که در چند پست بازی کند و بتواند بازی را در بیاورد. البته نسل قبل از ما هم این حرف‌ها را در مورد ما می‌زد ولی واقعا باید بگویم که الان دلالی در فوتبال ایران خیلی بیشتر از زمان ما شده و این کیفیت را پایین می‌آورد.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که به نظرش چرا استقلال در فصل گذشته نتوانست در پایان به موفقیت برسد، گفت: فصل گذشته استقلال هفته‌های زیادی را در صدر جدول بود و این توقعات را از آنها بالا برد. از آن طرف پرسپولیس از انتهای جدول خودش را بالا کشید و این مساله به لحاظ روحی روی استقلالی‌ها خیلی فشار ایجاد کرد به همین دلیل کار استقلالی‌ها سخت شد و در نهایت رو به فضای احساسی در آخر فصل آوردند.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به انتقاداتی که از استقلالی‌ها بابت کنار گذاشتن چند بازیکن قدیمی این تیم شد چیست، گفت: این اتفاق برای من هم رخ داد. این مساله خیلی بد است که وقتی یک بازیکن پا به سن می‌‌گذارد خیلی راحت کنار گذاشته می‌شود. همانطور که گفتم در حق من این اتفاق افتاد و این یک اجحاف بزرگ صورت گرفت هر چند که هر مربی حق دارد خودش بازیکنانش را انتخاب کند ولی می‌بینیم که چقدر این مساله برای بازیکنان ناراحت‌کننده است. از این حرفهایم منظور خاصی ندارم ولی سایپا کار بزرگی کرد که با صادقی تمدید کرد. کاش بعضی از باشگاه‌ها از سایپا یاد بگیرند. متاسفانه فوتبال ما نتیجه‌گرا شده است.

نیکبخت واحدی در پایان در پاسخ به این سوال که منظورش از رخ دادن اتفاق مشابه برای او دقیقا چه اتفاقی است، اظهار کرد: سال ۸۴ که با استقلال قهرمان شدیم من کاپیتان استقلال بودم. بعد از پایان فصل با زبان بی‌زبانی به من گفتند که از استقلال برو، تو را نمی‌خواهیم. این برای من خیلی بد بود. آنها همین کار را سر ستار همدانی، جواد زرینچه و ... در آوردند.