تنها شهربازی شهر سروآباد پلمپ شد

تورج احمدزاده در گفتگو با اورامانات با بیان این مطلب که تجهیزات استفاده شده در شهربازی سروآباد فاقد استاندارد و گواهی ایمنی از اداره استاندارد و شرکت بازرسی هستند از پلمپ این شهربازی خبر داد.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت و سلامت و امنیت شهروندان و طبق طرح نظارت بر اجرای استاندارد شهر بازی سروآباد بدلیل نداشتن گواهی بازرسی، ایمنی و استاندارد های لازم توسط اداره کل استاندارد استان کردستان پلمپ گردید.

 

 وی به برخی از نواقص موجود در این شهربازی اشاره کرد و افزود: نبود کف پوش، تاب های غیر استاندارد، چرخ وفلکی که میزان تحمل فنداسیون و استاندار آن نامشخص است و بسیاری از این گونه موارد از دلایل پلمپ این شهربازی بوده است.

 

احمدزاده افزود: دایرکردن شهربازی ها و تجهیزات مورد استفاده در آن باید کاملا طبق ضوابط استاندارد باشد و مسایل ایمنی و کیفی شهربازی ها رعایت شود. 

 

به گفته وی شهرداری و بهره بردار در راستای بهره برداری از وسایل بازی در پارک و شهربازی باید به قوانین استاندارد توجه کنند و اگر وسیله ای دارای نقصی باشد در صورت اقدام نکردن برای رفع آن، این دستگاه پُلُمب می شود. 

 

حسن زاده تاکید کرد: شهربازی موظف است تابلوی استاندارد در شهربازی و کنار دستگاه بازی و تجهیزات نصب کند تا مردم بتوانند آن را از نزدیک ببینند و مردم نیز باید هنگام استفاده از شهربازی به گواهی تاییدیه ایمنی و تابلوی تجهیزات توجه داشته باشند. 

 

رییس اداره استاندارد سروآباد گفت شهروندان در صورت مشاهده فرسودگی و معایب تجهیزات بازی می توانند شکایت خود را به سامانه 10001517 گزارش کنند. 

 

احمدزاده همچنین در پایان باز شدن این شهربازی را منوط به رعایت الزامات و شرایط لازم استاندارد شهربازی ها دانست.

 

شایان ذکر است که در این شهربازی بدلیل باز شدن کمربند ایمنی در قسمت سالتو یکی از مسافران دچار حادثه شد.

تنها شهربازی شهر سروآباد پلمپ شدتنها شهربازی شهر سروآباد پلمپ شد