به گزارش پرس تي وي، بر اساس تصاوير ارسالي يک تصويربردار آماتور از صحنه درگيري، تعدادي ماشين اسکورت سفير فرانسه را از "کليساي مرياميا" در منطقه قديمي دمشق دور ميکنند.

به گفته شاهدان، محافظان " اریک چوالیر " سفیر فرانسه در سوریه، به منظور متفرق کردن جمعیت معترضان خشمگینی که برای محکوم کردن دیدار وی با سراسقف، بیرون از کلیسا تجمع کرده بودند، از گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده کردند.

فرانسه و امریکا همزمان با آغاز تظاهرات ضد دولتی در سوریه از اواسط ماه مارس، در حال اعمال فشار بر شورای امنیت برای اقدام علیه این کشور هستند.

حامیان اسد در این تظاهرات ضمن پرتاب تخم مرغ و گوجه فرنگی به سوی سفیر فرانسه، شعارهای ضد فرانسوی سر دادند.

به گفته پدر ایزاک، سخنگوی کلیسا، دیدار سفیر فرانسه با سراسقف از یک ماه پیش برنامه ریزی شده بود. هدف سفیر از این دیدار دوستانه، پرس­وجو درباره اوضاع مسیحیان در سوریه بود.

حادثه کلیسای ارتودوکس یونانی، یادآور حادثه قبلی درباره دیدار رابرت فورد، سفیر امریکا در سوریه و لوکا خوری، اسقف کلیسا بود.

بنا بر گزارش­های منتشر شده، به دنبال نقض محدودیت­های سفر توسط سفیر امریکا و حمایت­های وی از جنبش­های مخالف در سوریه، اسقف خوری، سفر وی به سوریه را خوشامد نگفت..

مقامات کلیسا با اشاره به متفرق شدن تظاهرکنندگان خشمگین، درباره آلوده شدن سر در کلیسا ابراز تاسف کردند و افزودند، گروه معترض هیچ کمکی برای تمیز کردن این محل انجام ندادند. هیچ گونه دسترسی به دفتر سفیر فرانسه برای اعلام نظر در این خصوص وجود نداشت.

به گفته جمعيت سوري شاهد اين حادثه، مقامات سوريه بايد به دليل اقدام تحريکآميز محافظان آقاي چوالير بر ضد کليساي مارياميا از آنها شکايت کنند.