روستای ایمر محمدقلی آخوند در انتظار آب شرب+تصاویر

یکی از اهالی روستای ایمر در این رابطه به خبرنگار ما گفت: مسئولین زحمت کشیده اند و چند روز است آب شرب را تا حدودی با تانکر تامین می کنند اما این آب پاسخگوی نیازهای بهداشتی نیست و امکان استحمام وجود ندارد.

QABOOSNAMEH EYMER (11)

QABOOSNAMEH EYMER (6)

 

عبدالکمال بهزاد ادامه داد: اینجا روستاست و در هر خانه ای یک تا دو دام نیز نگهداری می شود تامین آب این دام ها نیز با این شرایط مشکل است.

QABOOSNAMEH EYMER (1)

 

سلیم بیرامی یکی دیگر از اهالی این روستاست که می گوید ما برای تامین آب از روستاهای اطراف آب می آوردیم و در حال حاضر با تانکر به روستا آبرسانی می شود اما این وضعیت اصلا مناسب نیست و ما از مسئولین می خواهیم زودتر این مشکل را حل کنند.

هادی صفایی از اهالی روستای کوچک یورت شیخان است که این روستا نیز  مشترکا از چاه آب روستای ایمر آبرسانی می شود.

QABOOSNAMEH EYMER (2)

QABOOSNAMEH EYMER (12)

QABOOSNAMEH EYMER (9)

 

وی به خبرنگار ما گفت: روستای ما جمعیت بالایی دارد و تا قبل از قطعی کامل آب، هفته ای یک بار تانکر به روستا می آمد و بعد از قطعی و آمدن هر روزه تانکر باز هم مشکل تأمین آب داریم و مجبوریم از روستاهای اطراف آب مورد نیاز را تامین کنیم.

نانوای روستای ایمر محمدقلی آخوند نیز با اشاره به مشکلات تامین آب برای نانوایی گفت: ما مجبوریم از چاههای کم عمق دیگر که اغلب روباز هستند آب تامین می کنیم که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد قطعا با مشکل مواجه می شویم.

QABOOSNAMEH EYMER (3)

 

مجید صوفی راد اضافه کرد: من در گذشته آب بان روستا بودم ، عمق چاه آب ۲۵۶ متر است که قبل از وقوع این مشکل ۲۶ متر آن نشست کرده بود و حال که ۳۵ سال از عمر آن می گذرد اگر بازسازی هم شود موقتی است .

IMG_7337

 

وی با اشاره به طرح آبرسانی که در سال کارشناسی آن از ۷۷ مطرح شده است، تصریح کرد: قرار بود آب روستای قوینلی، گدایجه و چندین روستای دیگر از جمله روستای ما با اجرای این طرح تامین شود. این طرح آبرسانی تا روستای ایگدرسفلی انجام شد و قول دادند تا سال ۸۵ روستای ما نیز آبرسانی شود ولی با گذشت ۱۰ سال هنوز خبری نیست.

صوفی راد افزود: آب تا سه کیلومتری روستای ما رسیده است اما لوله ای که در روستای ایگدر سفلی کار شده است تنها پاسخگوی همان روستاست در حالیکه می توانست لوله بزرگتری کار گذاشته شود تا روستاهای دیگر هم تغذیه شوند.

به گفته وی منبع و لوله آب روستای ایمر مربوط به دهۀ ۶۰ است که با همکاری جهاد راه اندازی شده و آب و فاضلاب هزینه ای برای آن نکرده است.

با تمهیدات مسئولین ۶ ساعت در روز آب به روستا منتقل می شود

دهیار روستای ایمر محمدقلی آخوند نیز گفت: کارشناسان در حال بررسی مشکل اصلی چاه آب روستا هستند و بازدید از سوی کارشناسان انجام شده است اما به جهت زمان بر بودن حل مشکل تمهیداتی انجام شده تا از چاه آبی که متعلق به یکی از مرغداریهای همجوار روستاست روزی ۶ ساعت به روستا آب داده شود.

میکائیل ایمری با اشاره به پیگیری جدی این مشکل از سوی مسئولین افزود: در حال حاضر نیز تا امکان انتقال آب از چاه مجاور به روستا که در طول هفته آتی انجام می شود، آبرسانی به روستا با تانکر، در دو نوبت ادامه خواهد داشت.

طرح آبرسانی فجر و علت توقف  

« عملیات اجرایی آبرسانی فجر گنبدکاووس از سال ۱۳۸۱ و با طراحی شش زون با هدف تامین آب شرب پایدار برای اهالی ۸۳ روستای بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان با جمعیت تقریبی ۸۳ هزار نفر آغاز شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان ، در بازدید از طرح های آبرسانی بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس که با حضور مهندس قانع معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در آذرماه سال گذشته انجام شد ، گفت: برای تداوم اجرای این طرح امسال ۲۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از منابع استانی پیش بینی شده است.

به گفته مهدی شکیبا فر ، تکمیل آن نیز مستلزم قریب به ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار می باشد.»(پورتال استانداری گلستان)

QABOOSNAMEH EYMER (4)

 

اما پرسش اهالی این روستا از مسئولین آب و فاضلاب این است که چرا به دنبال رفع دائمی مشکل نیستند و حتی اگر اجرای ادامه طرح فجر هزینه دارد آیا در این مدت هیچ درآمدی از این روستاها عاید نشده است تا در جهت اجرای این طرح هزینه شود؟ کما اینکه مردم خود نیز معمولا همکاری لازم را دارند.

این پرسش در حالی مطرح است که صوفی راد آب بان سابق روستا گفت: در زمانی که من آب بان بودم آب و فاضلاب ماهیانه حدود ۲ تا ۳ میلیون درآمد از این روستا داشت!

 

QABOOSNAMEH EYMER (5)

QABOOSNAMEH EYMER (10)

QABOOSNAMEH EYMER (8)

IMG_7300

QABOOSNAMEH EYMER (7)