نارضایتی کشاورزان نیمروز از بی آبی

خشکسالی سالهای اخیر در شرق کشور بسیار اثر گذار بوده است به نحوی بخش قابل توجهی از زمینهای کشاورزی و باغات در سیستان از بین رفته است.

بسیاری از کشاورزان نیمروزی ازعدم مدیریت آب ناراضی هستند چرا که محصولات آنها در خطر نابودی و خشک شدن قرار گرفته است.

علی پودینه یکی از کشاورزان نیمروز اظهار داشت: عمده ترین مشکل ما کشاورزان، نبود آب برای کشاورزی است، ما به علت نبود آب کافی واقعا در مضیقه هستیم و این امر باعث خشک شدن و از بین رفتن محصولاتمان می شود.

وی تصریح کرد: حمایت از کشاورزان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اقتصاد مقاومتی، مسئله ای مهم و نقش آفرین برای آینده کشوراست که با یک عزمی ملی باید به آن پرداخته شود.

محمدحسن دهمرده فرماندار نیمروز با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: تعبیری که رهبر انقلاب برای تحقق شعار امسال داشتند، این بود که بهبود معیشت مردم و رونق اقتصادی کشور بزرگترین دغدغه پیش رو می باشد این مسئله حل شود.

وی تصریح کرد: یکی از عنایات ویژه مقام معظم رهبری، طرح انتقال آب با لوله به مزارع سیستان بود که به قوه الهی در حال انجام است.

فرماندار نیمروز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به مردم ولایتمدار این استان توجه خاصی دارند و به همین سبب دستور اجرای طرح و تامین اعتبار آن را دادند که خوشبختانه به نتیجه رسید.

محمدحسن دهمرده خاطرنشان کرد: با ورود سیلاب اخیر بخش عظیمی از دریاچه هامون آب فرا گرفته و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این آب به مدت پنج روز در کانال های کشاورزی زهک و طاهری و بعد از آن به نیمروز جریان پیدا میکند.

وی اذعان داشت: با توجه به حجم آب در چاه نیمه ها درصدد هستیم حق آبه ای را برای هامون و تالاب آزاد کنیم تا مزارع کشاورزان که به کشت ذرت، یونجه و جالیز هستند آبیاری شوند.