جزئیات رصد شهریه دریافتی در ۴۰۰ مدرسه غیردولتی

مسعود ثقفی، در خصوص برنامه نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی شهر تهران با محوریت نحوه دریافت شهریه، اظهار داشت: از نیمه اردیبهشت سال جاری این طرح شروع شده و به صورت هوشمند و مستمر تا پایان اسفند 95 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: براین اساس ستادهای نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل شده است و به منظور مدیریت مؤثر و نظارت به تخلفات مدارس با جذب حدود 50 ناظر مجرب فعالیت می‌کند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به 400 بازدید از مدارس غیردولتی، گفت: در این بازدیدها 69 مورد تخلف کشب و پرونده آنها جهت رسیدگی به شورای نظارت مدارس غیردولتی شهر تهران ارسال شده است. همچنین 17 پرونده به مراجعه قضایی ذی‌ربط ارسال شده و در انتظار رسیدگی است.

ثقفی  ادامه داد: مجازات‌هایی که برای تخلفات مربوط در قانون پیش‌بینی شده است شامل عزل مدیر، توقف فعالیت‌های مدرسه از یک تا سه سال و استرداد وجوه مازاد بر شهریه مصوب است.

وی تصریح کرد: برای اثربخشی کامل برنامه نظارت بر نحوه دریافت شهریه مدارس غیردولتی توجه خانواده ها را به توصیه‌های ذیل جلب می‌کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این توصیه‌ها، عنوان کرد: خانواده‌ها قبل از ثبت‌نام اطلاعات کامل مدسه را از جمله میزان شهریه مصوب و جزئیات خدمات آموزشی و پرورشی که باید در معرض دید قرار داشته باشد مطالعه کنند.

ثقفی گفت: خانواده‌ها مطلع باشند که یک نسخه از قرارداد ثبت‌نام مدرسه شامل جزئیات کامل خدمات آموزشی و پرورشی با امضای مدیر مدرسه در اختیار آنها قرار گیرد همچنین از خانواده‌ها تقاضا داریم با ناظران آموزش و پرورش در صورت تماس با آنها یا دعوت از آنها برای بررسی مستندات وجوه پرداختی بابت شهریه همکاری داشته باشند.

وی مطرح کرد: خانواده دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام باید فقط شهریه مصوب مدرسه را که شامل تمام برنامه‌های مصوب و فوق برنامه آموزشی و پرورشی مدرسه است، پرداخت کنند و استفاده از سایر خدمات از جمله لباس فرم، غذا و سرویس ایاب و ذهاب کاملاً اختیاری است و در صورت تمایل و انتخاب این خدمات باید اولاً از مجوز قیمت خدمات اطمینان حاصل کنند و ثانیاً استفاده از هر کدام از آنها باید براساس قراردادهای جداگانه باشد و هزینه این خدمات جزو شهریه محسوب نمی‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: در پایان از تمام خانواده‌هایی که تصمیم دارند فرزند خود را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنند تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق صندوق الکترونیکی 09123804414 یا شماره تلفن‌های88964033 و 88964006 با ذکر نام مدرسه و مبلغ دریافتی بدون ذکرمشخصات دانش‌آموز تخلفات را اعلام کنند.

وی گفت: به طور قاطع می‌گوییم در صورت مستند بودن موارد طرح شده ظرف 72 ساعت مبالغ مازاد شهریه را به خانواده‌ها بازمی‌گردانیم.