هیچ مدیری از محیط زیست با نمایندگان جدید استان خوزستان ارتباطی ندارد/ استفاده از ابزارهای قانونی

گروه اجتماعی- جواد کاظم نسب نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز با اشاره به وجود گرد و غبار در استان خوزستان و آلودگی هوای استان گفت: موسسه خاتم الانبیا بخشی از وظایف مقابله با گرد و غبار را بر عهده گرفته و تا کنون بخشی از قدامات انجام شده و حدود 50 درصد کارها پیش رفته است.

 

وی افزود: انتظار ما از محیط زیست و مسئولین این سازمان این است تا وظایف خود را به درستی انجام دهند. البته این سازمان باید اعتبارات کافی داشته باشد ولی باید همت کنند و درخواست اعتبار داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: مسئولین این سازمان باید وضعیت بد مردم استان و وجود گردو غبار را تشریح کنند و با اطلاع رسانی و فشار به دیگر مقامات در جهت رفع مشکل همت کنند.

کاظم نسب افزود: متاسفانه سازمان محیط زیست این اقدامات را انجام نمی دهد. بعنوان مثال بعد از انتخابات هفتم اسفند تا کنون هیچ مدیری از این سازمان با ما نمایندگان استان تماسی نگرفت و جلسه ای در خصوص مقابله با این ریزگردها و پدیده شوم برگزار نشد.

وی با بیان اینکه مقابله با ریزگردها یکی از شعارهای انتخاباتی نمایندگان استان بوده، تصریح کرد: تا زمانی که این مشکل حل نشود، نمایندگان استان ساکت نخواهند نشست.

نماینده اهواز در مجلس اضافه کرد: ما در مرحله اول از خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خواهش می کنیم که به مساله مهم استان توجه داشته باشد و با سفر به استان و جلسه با مسئولین و نمایندگان، راهکارهای مقابله با ریزگردها را بررسی کند ولی اگر این ارتباط و تعامل برقرار نشود، ما از ابزارها و راهکارهای قانونی مجلس جهت تحقق خواست مردم استان استفاده خواهیم کرد.

کاظم نسبت با بیان اینکه نمایندگان استان در تلاش هستند تا با بازدید از مراکز شروع گردوغبار به متولیان امر برای مقابله کمک کنند، اظهار امیدواری کرد تا مجلس و دولت در جهت حل مشکل مردم استان برنامه ریزی کنند.

در چند روز گذشته گرود و عبار در استانهای غرب کشور باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.