ثبت نام 13 نماینده برای ریاست مرکز پژوهشها/ رقابت جدی بین محبی نیا و جلالی

گروه سیاسی-  تا پایان ساعت اداری دیروز شنبه 13 نماینده داوطلب ریاست مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، بر اساس فراخوانی که هیئت رئیسه مجلس داده بود، داوطلبان تصدی ریاست مرکز پژوهشهای مجلس تا دیروز فرصت ثبت نام و ارائه مدارک داشتند.

در همین راستا یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار افکار نیوز گفت: 13 نماینده برای تصدی ریاست مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

وی افزود: رقابت اصلی بین 2 نماینده است. جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب و کاظم جلالی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر.

این نماینده با اشاره به ویژگی و برتی این 2 نماینده افزود: محبی نیا و جلالی هر دو تجربه چند دوره مجلس را دارند و از طرف دیگر از دوستان و نزدیکان لاریجانی رئیس مجلس هستند و دیگر ثبت نام شدگان چنین ویژگی ها را ندارند.

وی گفت: محبی نیا در مجلس هشتم عضو هیئت رئیسه مجلس بود و ارتباط تنگاتنگی با لاریجانی داشت ضمن اینکه جلالی هم در مجلس نهم ریاست این مرکز را بر عهده داشت.

جهانبخش محبی‌نیا نماینده فعلی میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب، در مجالس پنجم، ششم، هفتم و  هشتم نیز نماینده همین حوزه انتخابیه بود.

وی در مجلس هفتم و هشتم عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بود.

محبی نیا در مجلس نهم جانشین معاونت نظارت مجلس بود و مدتی هم ریاست دانشگاه فرهنگیان ایران را بر عهده داشت.

جلالی نیز در مجلس هفتم، هشتم و نهم نماینده شاهرود بود که در مجلس دهم نماینده تهران شد.

وی در مجلس نهم رئیس مرکز پژوهشهای مجلس بود.

در روزهای آینده هیات امنای مرکز پژوهشهای مجلس که همان هیئت رئیسه مجلس است، به بررسی صلاحیت افراد ثبت نام شده و مدارک ارسالی خواهد پرداخت.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با رای هیئت رئیسه و حکم رئیس مجلس به مدت چهار سال در این مرکز مشغول بکار می شود.

این مرکز نقش مهم و تعیین کننده ای در بررسی و تصویب طرح ها و لوایح در مجلس دارد.