رژیم آل سعود باید منتظر عذاب الهی باشد

آیت‌الله محمد‌هادی عبد‌خدایی درباره لزوم پیگیری ابعاد و دلایل «فاجعه منا» توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مسئول که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: کشورهای اسلامی و مسئولان کشورمان باید به‌صورت جدی این حادثه را تا احقاق حق کامل دنبال کنند و آن را به فراموشی نسپارند.

وی ادامه داد: مسئولان ما تا به امروز پیگیریهای لازم را درباره فاجعه منا داشته‌اند اما چیزی که مانع پیشبرد بیشتر در احقاق حق فاجعه‌دیدگان و شهدای منا شده، بی‌منطقی و استبداد مسئولان سعودی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فاجعه منا یادآور شد: این فاجعه تلخ که قلب جهان اسلام را به درد آورد، بسیار تاسف‌بار بود و متاسفانه در محلی که باید همه احساس امنیت این حادثه بدون هرگونه امداد‌رسانی مناسب به وقوع پیوست.

عبد‌خدایی تصریح کرد: این فاجعه تلخ در تاریخ ثبت شده و لکه ننگینی برای بی‌لیاقتی دولت عربستان سعودی است؛ این فاجعه نشانگر بی‌کفایتی و پذیرایی نادرست سعودیها است.

وی افزود: رژیم آل سعود به جای شرمساری و عذرخواهی از کشورهای آسیب دیده در فاجعه منا، به اعمال ننگین خود ادامه داده و مانع ورود زائران ایرانی در حج تمتع امسال شده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره حج گفت: آیا طبق وعده الهی، رژیم عربستان سعودی گرفتار عذاب الهی و جهنم دردناک نخواهد شد؟ متاسفانه عربستان نتوانست حرمت مهمانان خدا را حفظ کند و باید جوابگو باشد.

عبد خدایی خاطرنشان کرد: دولت عربستان سعودی برای جنگ در یمن میلیونها دلار هزینه می‌کند اما توان و هزینه لازم برای تامین امنیت زائران خانه خدا را ندارد و بدترین اعمال را در حج تمتع سال گذشته انجام داد.

وی عربستان را دست نشانده اجانب استعماری دانست و افزود: رژیم آل سعود دست‌نشانده غربیها است و عملا برده اجرای دستورات امریکا و اسراییل محسوب می‌شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امید داریم که خداوند دنیای اسلام را از شر آل سعود نجات دهد و جایگاه خانه امن به موقعیت واقعی خود بازگردد.

عبدخدایی دولت عربستان را لایق خادم‌الحرمینی ندانست و تصریح کرد: افراد خادم باید به تمام مسلمانان خدمات‌رسانی کنند و اعمال قدرت یا نفوذ به هیچ عنوان معنایی ندارد و کشورهای مسلمان باید در این زمینه واکنش نشان دهند.

وی تاکید کرد: ممانعت عربستان سعودی از ورود زائران ایرانی برای حج تمتع 95 بسیار دردناک و عذاب‌آور است و رژیم آل سعود باید منتظر عذاب الهی و جهنم سوزان باشد.

به گزارش تسنیم، مقام معظم رهبری پس از فاجعه منا در تاریخ هفتم مهر سال گذشته در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری حج، فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا را از جمله امتحانات الهی خواندند و با انتقاد از سکوت دولت‌ها و به‌خصوص دولتهای غربی و سازمانهای مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ تأکید کردند: «این حادثه به‌هیچ‌وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به‌صورت قاطع دنبال کنند؛ این مسئله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سالها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه آماج این حرکت نیز باید دولتهای غربی و سازمانهای مدعی حقوق بشر باشند».