وزارت برنامه ریزی عراق اعلام کرد که برآوردها نشان می دهد که حملات تروریستی از سال 2003 تا سال 2016 بیش از 36 تریلیون دینار ( 30 میلیارد و 240 میلیون دلار ) به مراکز دولتی و دارایی های شخصی مردم خسارت وارد کرده است.

وزارت برنامه ریزی عراق، همچنین، از ناپدید شدن مبلغی کلان خبر داد و افزود: «آمار وزارتخانه های مختلف نشان می دهد که بیش از یک تریلیون و 448 میلیارد دینار ( یک میلیارد و 200 میلیون دلار ) نیز ناپدید شده است». این وزارت جزئیات ناپدید شدن این مبلغ کلان را اعلام نکرد.

گزارش وزارت برنامه ریزی عراق نشان می دهد که حدود 61 درصد از خسارات های وارده به بخش های دولتی و شخصی مربوط به دوران سیطره داعش بر شماری از مناطق و شهرهای عراق است و بعید به نظر می رسد که دولت عراق با توجه به کسری بودجه و کاهش قیمت نفت بتواند هزینۀ بازسازی کشور را تأمین کند.

منابعی در هیأت دولت عراق نیز اعلام می کنند که 30 میلیارد دینار (25 میلیون و 200 هزار دلار) در صندوق بازسازی استان الانبار واریز شده است ولی هنوز هیچ چیز از این اموال برای بازسازی استان مذکور هزینه نشده است.

عید الکربولی، عضو شورای استان الانبار در غرب عراق، در مصاحبه با سایت عراقی "العالم" گفت: «به جز مناطقی که به تازگی از سیطره داعش در استان الانبار آزاد شده است ، 80 درصد از مناطق آزادشده قبلی به علت فعالیت های مخرب داعش خسارت دیده و ویران شده است».

دولت عراق سپتامبر 2014 صندوق ویژۀ بازسازی مناطق آزادشده از سیطره داعش را به ریاست عبدالباسط ترکی، رئیس بانک مرکزی این کشور، تشکیل داد و 500 میلیارد دینار  ( بیش از 420 میلیون دلار ) به عنوان بودجۀ اولیه برای این صندوق تعیین کرد.