مسعود ده نمکی روز شنبه در جلسه نقد و پرسش و پاسخ فیلم اخراجی‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در پاسخ به این سئوال که با توجه به حوادثفتنه انگیز بعد ازانتخابات ریاست جمهوری آیا سری بعدی اخراجی‌ها نظری به این وقایع خواهد داشت، اظهار داشت: اخراجی های بعدی در حال و هوای بعد از جنگ و زمان حال فیلمبرداری می‌شود و این فیلم زمانی به اوج خود خواهد رسید که بازیگرانی چون اکبر عبدی شعارهای سیاسی سر دهند و برخی بازیگران دیگری نیز نامزد انتخابات شوند.

وی ادامه داد: فیلمسازی شغل من نیست و فیلم‌هایم را برای حرف هایی که می خواهم بگویم می‌سازم، هر زمان حرفی برای گفتن نداشته باشم دیگر فیلمی نخواهم ساخت.

کارگردان مستند «کدام استقلال، کدام پیروزی» اضافه کرد: منظور اصلی من ازساخت سری های قبلی اخراجی ها و گذر از زمان جنگ و بعد از آن و دوران اسارت، رسیدن به زمان فعلی و بازگو کردن برخی مسایل است که در اخراجی ها ۳ به نمایش در خواهد آمد.

وی در ادامه ابراز داشت: ما تا کنون در فیلم‌های دفاع مقدس جلوه ای از جنگ نشان داده ایم که در آن دشمن با صدای الله اکبر رزمندگان ما فرار می‌کند، همیشه پیروز جبهه بودیم و جنگ هیچ سختی برایمان نداشته است و جوانان امروزی را به پرسیدن این سئوال واداشته‌ایم که چرا جنگ به این راحتی هشت سال به طول انجامید؟ و برخی نیز به عمد این شبهه را تقویت می کنند تا جوانان را از رزمندگان دور کنند.

ده‌نمکی ادامه داد: جوانان امروزی باید حال و هوای جنگ را و سختی هایی را که برای خریدن یک متر سیم خاردار می‌کشیدیم, درک کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی عشق و علاقه جوانان به ایران و نظام را فهمیدم که در سینماها و همراه با دیالوگ‌های اخراجی ها صدای الله اکبر را شنیدم و دیدم که جوانان چگونه صدام را مورد لعن قرار می‌دهند، به طوری که یکی ازروزنامه های آمریکایی نیز پس از اکران فیلم در تحلیلی نوشت که «اخراجی ها تمام تحلیل های ما را نسبت به جوانان ایران نقش بر آب کرد.»

وی عنوان کرد: همانطور که در جنگ تحمیلی نیز شاهد بودیم اگر تعرضی به کشور انجام شود همه مردم از هر گرایش و دین و مذهب در کنار هم در مقابل متعرضان خواهند ایستاد و حماسه دیگری را رقم خواهند زد.
منبع: ایرنا