زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی
فردین تقی‌زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان گفت: امسال برای نخستین‌بار ثبت نام وام‌های دانشجویی دو مرحله‌ای است و ابتدا در فصل تابستان و سپس ثبت نام نهایی در مهرماه انجام می شود. 

 

وی به تمام متقاضیان وام‌های دانشجویی اعم از تحصیلی، ودیعه مسکن، ضروری و غیره برای دانشجویان روزانه و وام شهریه برای دانشجویان شهریه پرداز اعلام کرد: این افراد باید از اول تیر تا پایان مردادماه 95 با مراجعه به سامانه  www.swf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

تقی زاده با بیان اینکه در واقع ثبت‌نام مقدماتی توسط دانشجویان متقاضی وام از اول تیر آغاز می شود، افزود: پس از پایان ثبت‌نام مقدماتی آمار متقاضیان در شهریورماه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پالایش اطلاعات تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

 

وی بیان کرد: سرانجام دانشگاه‌ها با توجه به میزان بودجه‌ای که صندوق رفاه دانشجویان در اختیار آنها قرار می‌دهد، دانشجویان واجدشرایط و افرادی که برای دریافت وام در اولویت هستند را برای دریافت وام به صندوق رفاه معرفی می‌کنند.

 

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان یادآور شد: وام‌های مذکور در نیمسال اول و اواخر آبان‌ماه به متقاضیان پرداخت می‌شوند که البته مبالغ وام‌ها هنوز مشخص نیست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، هرچند که مبالغ وام ها چندی پیش به تصویب هیات امنای صندوق رفاه دانشجویی رسید اما چون این جمع بندی و مصوبه توسط تمام حاضران آن جلسه امضا نشده، بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان وام شهریه مطابق سال قبل بوده و میزان وام تحصیلی افزایش ندارد.