180 هزار شناسنامه امسال در مازندران تعویض می‌شود

جلسه شورای اداری ثبت احوال مازندران به میزبانی شهرستان نور در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی رجبی در این جلسه با اشاره به جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفر و همچنین 47 هزار ولادت در مازندران اظهار کرد: 220 هزار کارت ملی هوشمند در سه ماه نخست امسال صادر شد که در حال حاضر 72 پیشخوان و 30 اداره پست کار تعویض شناسنامه و ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه 29 اداره مستقل در استان مازندران وجود دارد، افزود: در کل استان 111 هزار کارت هوشمند تا سال 93 صادر شد.

 

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به تعویض 124 هزار شناسنامه در سال گذشته تصریح کرد: تا پایان امسال 180 هزار شناسنامه در استان مازندران تعویض خواهد شد.

 

این مسئول از صدور 800 هزار تا یک میلیون کارت ملی هوشمند تا پایان امسال در مازندران خبر داد و گفت: 360 هزار کارت ملی هوشمند در سال 94 صادر شد.

 

رجبی با اشاره به صدور شناسنامه یک‌روزه در استان مازندران تأکید کرد: برای سهولت در کار در 5 شهر بزرگ مازندران(آمل، تنکابن ،ساری، قائم‌شهر، بابل) کار تحویل کارت به اداره پست واگذار شد.

 

وی از راه اندازی 4 دفتر پیشخوان جدید در شهرستان نور خبر داد و افزود: در شهر رویان به زودی دفتر پیشخوان افتتاح می‌شود و در دو روستای پرجمعیت این شهرستان و بخش بلده نیز دفتر پیشخوان راه‌اندازی می‌شود.

 

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به ثبت طلاق، ازدواج، ولادت، وفات در ثبت احوال افزود: در طلاق، ازدواج، ولادت در استان مازندران با دستور استاندار و پیگیری معاون سیاسی استاندار مازندران 3 شهر به عنوان پایلوت قرار گرفته که با همکاری بهزیستی، دادگستری، ثبت احوال، فرمانداری، ستادهایی برای اجرای آن تشکیل می‌شود.

 

وی در پایان گفت: در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش آمار طلاق بودیم.