بهترین بازیکنان باید در استقلال حضور پیدا کنند

علیرضا منصوریان بعد از پایان تمرین امروز تیم فوتبال استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما از امروز استارت اصلی تمرینات را در 2 نوبت انجام دادیم و در 3 روز 5 نوبت تمرین می‌کنیم.

وی افزود: یک پلن 42 روزه داریم و تلاش می‌کنیم که محل تمرین‌مان و اردوی ما کشورهای روبه بالا (ارتفاع بالا) باشد و اگر یک درصد احساس کنیم که شرایط با تمرینات ما سازگار نیست اردو را در شهرهای داخلی برگزار می‌کنیم.

سرمربی استقلال افزود: ما آرش افشین را جذب کردیم، من در او انگیزه زیادی دیدم و فکر می‌کنم کار ساخت در این تیم انتخاب 18 نفر است و سخت‌تر اینکه بتوانیم 11 نفر اصلی را انتخاب کنیم که این کار مثل انتخاب 11 مرد تیم ملی است. افشین قطعاً می‌تواند به استقلال کمک کند. به نظرم امسال شرایط برای بازیکنان خیلی سخت است که در ترکیب اصلی استقلال حضور پیدا کنند من از هواداران می‌خواهم صبوری کنند ولی بازیکنان با تجربه خوبی جذب کردیم که جا دارد از مسئول نقل و انتقالات‌مان تشکر کنم. یکی دو نفر هم مدنظر ما است و به نظرم استقلال جای بهترین‌ها است و بهترین بازیکنان باید در این تیم حضور پیدا کنند.

وی افزود: ایده من این است که ما باید مراقب عقب زمین باشیم و یک مدافع برزیلی جذب می‌کنیم و فکر می‌کنم با آمدن کنعانی‌زادگان و حضور سید مجید حسینی و امین حاج‌محمدی قسمت وسط خط دفاع‌مان را محکم بستیم. البته تصمیمم ابتدا بستن کمربند دفاع بود ولی در خط جلو زودتر به جمع بندی رسیدیم. من مسیر خوبی برای باشگاه استقلال طراحی کرده‌ام که قراردادهای چند ساله و بلندمدت بسته‌ایم تا از آنها استفاده کنیم.

منصوریان در خصوص غیبت کنعانی‌زادگان گفت: تمام بازیکنانی که در تمرین می‌بینید یا نمی‌بینید با من هماهنگ هستند از گوشه و کنار می‌بینم و می‌شونم که همه سکوت ما در مورد تیم ملی را نوعی انعطاف می‌دانند در حالی که هیچ رنگی چه آبی و چه قرمز مقدس‌تر از پرچم 3 رنگ ایران نیست. هنگامی که در بوسان کره را شکست دادیم، احساس غرور کردم که آن غرور را با هیچ چیزی نمی‌شد عوض کرد.

منصوریان در خصوص مسابقات یورو نیز گفت: هر شب بازی‌ها را می‌بینم ولی در مرحله گروهی جذابیت خاصی برای مردم ندارد اما در مرحله بعد مسابقات قطعاً جذاب‌تر می‌شود. به نظرم ایتالیا و اسپانیا، آلمان، بلژیک و حتی انگلیس خیلی خوب یورو را شروع کردند. من فکر می‌کنم آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بلژیک 4 تیم نهایی هستند ولی به نظرم آلمان بهترین تیم تورنمنت خواهد بود و شانس قهرمانی دارد.

وی در خصوص بهترین بازیکن جام نیز گفت: ادن آزار را یکی از بازیکنان خوب دیدم و مهاجم تیم ملی ایتالیا یادآور مهاجمان خوب این تیم یادآور مهاجمان این تیم در سال 1978 بود.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا اردوی ترکیه لغو شده است، گفت: اردوی ترکیه لغو نشده اما مهم‌ترین مسئله برای ما سلامتی بازیکنان است. ما تصمیم داریم اردو را در کشورهای شمالی برگزار کنیم ولی اگر احساس کنیم شرایط در آنجا فراهم نیست سعی می‌کنیم منابع مالی‌مان را در کشور خودمان فراهم کنیم.