به گزارش ایسنا،مسعود فريد با اشاره به اينكه در حال حاضر نحوه برخورد با دانشآموزاني كه به آسيبهاي اجتماعي نظير كودك آزاري دچار ميشوند مبتني بر ناآگاهي است اظهار كرد: با امضاي تفاهمنامه همكاري، در اسرع وقت در برخورد با دانشآموزان آسيب ديده اقدام ميشود تا جلوي عوارض ناشي از اين آسيبها گرفته شود.

سن اعتیاد در کشور کاهش یافته است

سن پیش‌دبستانی بهترین زمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

وی در ادامه، با اشاره به کاهش سن اعتیاد در کشور افزود: باید رویکرد پیشگیرانه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه شخصیت کودکان و نوجوانان در سن شش تا ۱۶ سالگی شکل می‌گیرد.

وی با بیان این‌که «بهترین زمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سن پیش دبستانی است» عنوان کرد: در این سطوح با آموزش عزت نفس، تفکر نقاد و خودآگاهی می‌توان از ابتلا به اعتیاد در سنین بالاتر جلوگیری کرد.

مدیرکل سازمان بهزیستی گفت: آموزش زندگی و آموزش‌های پیش از ازدواج در سطح فردی و خانوادگی از برخی آسیب‌های شایع مانند فرار از خانه یا خودکشی‌ جلوگیری می‌کند.

برخورد با زنان خیابانی و متکدیان، نیازمند همکاری بین بخشی است

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی و بازتوانی آسیب‌دیدگان اجتماعی، گفت: ‌ باید با ایجاد اشتغال زمینه‌های ابتلای دوباره به آسیب‌ اجتماعی را به حداقل رساند؛ زیرا چه بسا این افراد دوباره به خاطر فقر و مشکلات مالی به شرایط قبلی باز گردند.

وي در پاسخ به انتقاداتي مبني بر واكنش منفعلانه بهزيستي در برخورد با زنان خياباني و متكديان، اظهار كرد: برخورد با اين افراد نيازمند همكاريهاي بين بخشي است و شوراي اجتماعي كشور نقش اساسي را در هماهنگي دستگاههاي مجري و مسوول در زمينه آسيبهاي اجتماعي ايفا ميكند.