به گزارش العالم،"نصيف الخطابي " تصريح کرد: بر اساس آمار اوليه بر اثر اين انفجار که صبح امروز صورت گرفت، ۱۰ نفر کشته و بيش از ۱۰۰ تن زخمي شدند و حال برخي از زخمي ها وخيم است.

وی افزود: رییس اداره بهداشت کربلا شخصا پیگیر رسیدگی به زخمی های انفجار بود.

الخطابی تاکید کرد: در پس پرده انفجاری که امروز در استان کربلا اتفاق افتاد برنامه هایی خارجی نهفته است که هدف از آن فتنه انگیزی میان مردم عراق است.

نایب رییس شورای استانداری کربلای معلا گفت: عوامل این برنامه ها می خواهند انفجار امروز را واکنشی به واقعه انفجار النخیب در الانبار جلوه دهند تا این گونه وانمود کنند که استان های عراق با یکدیگر مشکل دارند یا این که چنین القا کنند که در صورت خروج همه نیروهای خارجی از عراق، نیروهای امنیتی عراق قادر به تامین امنیت کشور نخواهد بود.

وی افزود: ملت عراق بسیار هشیار است و با قدرت و همبستگی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب در کنار نیروهای مسلح و امنیتی خود خواهد ایستاد به همین منظور کمیته های تحقیق و بررسی برای ارزیابی وضع امنیتی کشور و بازنگری در نقشه ها و راهبردهای امنیتی شکل گرفته است.

نایب رییس شورای استانداری کربلای معلا خاطر نشان کرد: ملت عراق توانمندی لازم برای تامین امنیت کشور را داراست و پیام آوران وحشت، گوشی شنوا در افکار عمومی عراق نخواهند یافت در عین حال این مساله، مساله مبارزه یک ملت ضد تروریسم است و نه مساله ای داخلی میان شهرها و یا گروه ها و قومیت ها یا طایفه های خاص.

وی افزود: در منطقه ای که انفجار در آن اتفاق افتاد، تدابیر امنیتی بسیار شدید بوده است به طوری که پیش از این هیچ مشکل امنیتی در آن رخ نداده بود اما اینک این منطقه شاهد بازسازی و طرح های گسترده سازندگی است به همین سبب ضرورت ایجاب می کرد که راه ها باز باشد و تروریست ها از همین مساله سوء استفاده کرده و برای وارد کردن بمب و خودروهای بمب گذاری شده بهره بردند.

الخطابي از فرماندهان امنيتي خواست براي همه برنامه هاي اجتماعي و سازندگي استان ، راهبردي امنيتي به عنوان پشتيبان ؛ ارايه دهند.