حجت الاسلام خلخالی به دیار حق شتافت

حجت الاسلام محمد علی موسوی خلخالی که بدلیل بیماری چند سالی را در منزل تحت مراقبت بود، امروز شنبه همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب تشییع حضرت امام صادق (ع) دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام موسوی خلخالی، نویسنده و از علمای بزرگ و به نام تبریز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش بی باک، حجت الاسلام محمد علی موسوی خلخالی که بدلیل بیماری چند سالی را در منزل تحت مراقبت بود، امروز شنبه همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب تشییع حضرت امام صادق(ع) دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام موسوی خلخالی در سال ۱۳۴۰ قمری بدنیا آمد. وی فرزند ارشد حضرت آیت الله حاج سید حسن موسوی خلخالی از علما و عرفای بزرگ شیعه می باشد.

ایشان علوم متداول در حوزه علمیه را نزد اساتید و مراجع بزرگی مانند حضرت امام خمینی(ره) و حضرات آیات مرعشی نجفی، گلپایگانی، محقق داماد، حجت و بروجردی فرا گرفت و تا حد اجتهاد پیش رفت امّا بدلیل کسالت و بیماری پدر بزرگوارشان حضرت آیت الله سید حسن موسوی خلخالی، درس و بحثرا رها کرد و برای مراقبت از پدر خویش که از علمای به نام شیعه بودند، به تبریز هجرت نمودند.

ایشان در دوران اقامت شان در تبریزعلاوه بر مراقبت از پدر خویش، وظیفه تبلیغ دین و ارشاد مردم را بر عهده داشتند و سالهای سال در مسجد بازار این شهر به موعظه و ارشاد مردم می پرداختند.

حجت الاسلام موسوی خلخالی، دوست قدیمی و هم مباحثه علمی حضرت آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید محسوب می شود به گونه ای که هرگاه وی به قصد زیارت از تبریز به قم مسافرت می کردند، حضرت آیت الله العظمی سبحانی به احترام سیادت و مقام علمی و معنوی وی به دیدار ایشان می رفتند.


ایشان همچنین کتب و مقالات زیادی در زمینه توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت، اجتهاد و تقلید، شیعه و تشیع، خطبه شقشقیه و … تالیف نموده اند.

مهندس سید صادق موسوی فرزند ارشد این مرحوم به خبرنگار بی باک گفت: مراسم تشییع پیکر مطهر این عالم وارسته فردا یکشنبه ساعت ۳۰/۱۴ از مسجد بازار تبریز آغاز و سپس در وادی رحمت به خاک سپرده خواهد شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.