سایه روشن‌ ملی‌پوشان در فصل آینده

منتفی شدن اردوی تیم ملی در ارمنستان بهانه‌ای شد تا وضعیت بازیکنان تیم ملی در بازی با مقدونیه که به نوعی ترکیب اصلی تیم ملی ایران است را مورد بررسی قرار دهیم.

 

علیرضا بیرانوند؛ به فکر تثبیت دروازه پرسپولیس و تیم ملی

علیرضا بیرانوند در نیم‌فصل لیگ پانزدهم با توجه به مشکلات پرسپولیس در این پست و حواشی سوشا مکانی به شدت مورد نظر سرخ‌پوشان بود، در نهایت با پایان لیگ و به عنوان اولین خرید قرمز‌های پایتخت به جمع این تیم اضافه شد و انتظار می‌رود که با حضور او پرسپولیس بتواند رنگ آرامش را بعد از سال‌ها درون دروازه ببیند. ضمن اینکه حضور او در پرسپولیس می تواند او را به نفر اول دروازه تیم ملی در سال‌های آینده تبدیل کند.

 

رامین رضاییان؛ مبهم و نامشخص

رامین رضائیان این روز‌ها خبرسازترین بازیکن اردوی سرخ‌پوشان شده است. بعد از جنجالی که میان برانکو و کیروش به خاطر حاضرنشدن ملی‌پوشان در اردوی سرخ‌ها بوجود آمد تنها بازیکنی که خود را هنوز به کادر فنی پرسپولیس معرفی نکرده، رامین رضائیان است. این روز‌ها اخبار مختلفی از این بازیکن و انتظارات او از تیم فصل آینده‌اش به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد مشکلاتی که پدر این بازیکن با آن مواجه شده از دلایل وضعیت مبهم او در این روزها باشد و باید منتظر بمانیم و بینیم چه اتفاقی در انتظار این بازیکن و باشگاه پرسپولیس است.

 

پژمان منتظری؛ ادامه در قطر یا برگشت به خانه

پژمان منتظری که فصل قبل را همراه با مجتبی جباری در الاهلی قطر گذراند با سیاست‌های جدیدی که باشگاه‌های قطری در پیش گرفته‌اند باید به پیشنهادهای دیگر خود فکر کند. در این میان صحبت‌هایی در مورد علاقه علیرضا منصوریان سرمربی استقلال به این بازیکن شنیده می شود ولی هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده و باید دید که این بازیکن فصل بعد را در لیگ ستارگان قطر ادامه خواهد داد یا اینکه به استقلال باز خواهد گشت.

 

 

مرتضی پورعلی‌گنجی: در قطر ماندنی شد

بعد از صحبت‌هایی که در مورد قرار گرفتن این بازیکن در لیست خروجی باشگاه السد منتشر شد در نهایت به نظر می‌رسد این بازیکن بعد از تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی السد مانوئل فریرا در این تیم ماندنی است. از طرفی او یک فصل دیگر هم با این تیم قطری قرارداد دارد. بیست تیر ماه بازیکنان تیم السد باید در محل تمرینات خود را معرفی کنند و پس از پنج روز تمرینات بدنسازی جهت برپایی اردویی راهی پرتغال خواهند شد.

 

احسان حاج صفی: دوراهی استقلال یا تیم اروپایی

احسان حاج صفی خبرساز ترین بازیکن این روز‌های فصل نقل و انتقالات می‌باشد. این بازیکن که پس از سقوط تیم فرانکفورت به دسته پایین تر به دنبال تیم جدید خود می‌باشد، درصورتی که نتواند تیم مناسب اروپایی برای فصل بعد خود انتخاب کند به احتمال زیاد بمب دیگر استقلالی‌ها در فصل نقل و انتقالات خواهد بود و گفته می‌شود در این خصوص علیرضا منصوریان شخصا با خود حاج صفی در این مورد صحبت کرده است.

 

سعید عزت‌اللهی؛ ادامه حضور در روسیه

سعید عزت اللهی که فصل قبل به دلیل ترافیک بازیکنان در تیم روستوف و نتایج خوب این تیم فرصت زیادی برای بازی کردن به او نرسید عزم خود را جزم کرده تا به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم در فصل آتی لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا بدل شود. سعید عزت اللهی باید 15 تیرماه برای شروع تمرینات، خود را به کادر فنی روستوف معرفی کند.  

 

اشکان دژاگه ؛ وضعیت مبهم و نامشخص

این روز‌ها اخبار متفاوتی از لیگ ستارگان قطر و سرنوشت بازیکنان ایرانی شاغل در این لیگ به گوش می‌رسد. اشکان دژاگه بازیکن ارزشمند تیم ملی ایران یکی از بازیکنان تیم العربی در فصل گذشته بود که البته تکلیف ماندن یا نماندن این بازیکن در تیم العربی به تعیین سرمربی این تیم بستگی دارد. گفته می‌شود مسئولان العربی روز 13 جولای نشستی با این مربی ایتالیایی خواهند داشت و با تعیین سرمربی این تیم تکلیف بازیکنان العربی هم مشخص خواهد شد.

 

داریوش شجاعیان؛ ماندن در تیم کمالوند

داریوش شجاعیان یکی از پدیده‌های لیگ پانزدهم بود که خیلی زود توانست توانایی‌های خود را به معرض نمایش بگذارد. عملکرد او در تیم گسترش فولاد تبریز به سرمربی‌گری فراز کمالوند باعث شد تا کارلوس کی‌روش او را به تیم ملی فراخواند. اگرچه زمزمه‌های زیادی پیرامون این بازیکن به گوش می‌رسید و تیم‌ استقلال هم در مقاطعی به دنبال جذب این بازیکن بود، اما در نهایت این بازیکن تصمیم گرفت تا در تبریز بماند و احتمالا پروژه انتقال او به تیم‌های دیگر فصل آینده کلید خواهد خورد.

 

 

وحید امیری ؛ سوژه آبی و قرمز

وحید امیری یکی از پر سر و صدا ترین بازیکن نقل و انتقالات تابستانه لیگ برتر بود. این بازیکن که بعد از گلزنی به تیم پرسپولیس در دو هفته پایانی لیگ پانزدهم که با شادی پس از گل توسط او همراه نبود، زمزمه‌های پیوستنش به پرسپولیس را افزایش داد. در حالی که خبر از توافقش با پرسپولیس بود به ناگاه از استقلال سر در آورد ولی پادرمیانی هدایتی او را قرمز پوش کرد. وحید امیری یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس در فصل آتی خواهد بود که باید در سه جبهه مقابل حریفان قرار بگیرند.

 

سردار آزمون ؛ روبین کازان شاه‌ماهی خود را پس گرفت

سردار آزمون فصل گذشته عملکرد درخشانی از خود در تیم ملی ایران و باشگاه روستوف روسیه که به صورت قرضی در آن بازی میکرد، به جا گذاشت. این بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی موفق شد با عملکرد درخشان خود تیم روستوف را به لیگ قهرمانان اروپا برساند. البته تیم کازان بعد از عملکرد فوق العاده آزمون او را به تیم خود برگرداند و گفته می‌شود که پیشنهادهای مختلفی از تیم‌های مطرح اروپایی برای او وجود دارد. برای اینکه سردار در نهایت فصل آتی را در چه تیمی توپ خواهد زد باید منتظر بمانیم، ولی چیزی که مبرهن و واضح است این است که تیم کازان به راحتی بازیکن ارزشمند خود را از دست نخواهد داد.

 

علیرضا جهانبخش ؛ در انتظار انتقال بزرگ

هافبک ملی پوش فوتبال ایران که در سال های اخیر در فوتبال هلند درخشیده است، این روزها را در استراحت پیش از آغاز تمرینات به سر می‌برد. این بازیکن در بازهای ملی هم عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است. به نظر می‌رسد در فصل آینده هم شاهد ادامه همکاری جهانبخش با باشگاه آلکمار باشیم، مگر اینکه پیشنهادی خوب از باشگاهی بزرگ به سراغش بیاید.