«سی ان ان» روز پنجشنبه گزارش داد: بنابر آمار یکی از شرکت های فروش اسلحه در آمریکا، موج خرید سلاح نیمه اتوماتیک در پی کشتار اورلاندو 25 درصد رشد ناگهانی داشته است.

شرکت اسلحه سازی «اسمیت اند وسون» (Smith & Wesson) اعلام کرد که طی مدت یک هفته پس از واقعه اورلاندو، 30 هزار قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک AR-15 از سوی مشتریان خریداری شده است.

این شبکه تلویزیونی افزود: باید خاطر نشان شد که این اسلحه همان سلاحی بود که در حادثه اورلاندو از آن استفاده شد.

درحادثه تیراندازی در یک باشگاه شبانه در اورلاندو ایالت فلوریدا در مورخ 12 ژوئن برابر با 23 خردادماه، 49 نفر کشته و 53 تن دیگر مجروح شدند.

حادثه تیراندازی اورلاندو در فهرست کشتارهایی همچون تیراندازی در سالن سینما «آورورا» (Aurora) درایالت کلرادو، و حادثه تیراندازی مدرسه 'سندی هوک' در ایالت کنتاکی در سال 2012میلادی قرار گرفت.

سی ان ان پیشتر در مورخ 24 خرداد گذشته در گزارشی عنوان کرد: میانگین دوره زمانی وقوع کشتار جمعی در آمریکا به هر 64 روز یک بار رسیده است.

این شبکه خبری در گزارش خود بنابر تحقیقات دانشگاه «نورث ایسترن» از «مُسری» بودن چنین وقایعی در آمریکا خبر داد و پدیده «کُپی کَت» (تقلید کردن) در آمریکا به دلیل آنکه دسترسی به سلاح بسیار سهل است، کاملا صدق می کند و حتی می تواند دوره وقوع چنین حوادثی را به حداقل هر 13 روز یک بار برساند.

سی ان ان در آن زمان گزارش داد: شهروندان آمریکایی بیش از هر کشوری دیگری درجهان سلاح دارند، برآورد می شود که 270 تا 310 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا در گردش است، با توجه به جمعیت 319 میلیون نفری آمریکا، این بدان معنی است که برای هر آمریکایی یک اسلحه وجود دارد.