این روزنامه که تا یک هفته پیش مدعی بود «حقوق‌‌های نجومی حق مدیران است و دولت باید از حقوق مدیرانش که شایستگی‌اش را دارند دفاع کند» حالا می‌گوید حقوق‌های نجومی قابل هضم نیست و باید با آنها برخورد کرد! شرق همچنین چند روز پیش از قول زیباکلام، مفسدانی چون مه‌آفرید خسروی و شهرام جزایری را با استیو جابز و کارآفرینی‌های وی مقایسه کرد. این روزنامه پنج‌شنبه نوشت از دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی، استیو جابز در نمی‌آید.

شرق پنج‌شنبه نوشت: تعیین تکلیف فیش‌های حقوقی نجومی اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و دیگر برای مردم به آسانی قابل هضم نیست که در شرایط رکود اقتصادی، چگونه برخی از مدیران مبالغ هنگفتی را به عنوان حقوق ماهانه دریافت کرده‌اند.

شرق می‌افزاید: موضوع از افشای فیش حقوقی مدیران بیمه مرکزی آغاز شد و دومینووار به بانک‌های رفاه و تجارت رسید.

مدیرعامل بیمه مرکزی استعفا داد و مدیرعامل بانک رفاه برکنار شد. مدیرعامل بانک تجارت هنوز سمت خود را حفظ کرده است. با این حال به نظر می‌رسد این نوک کوه یخی است که هویدا شده و بخش اعظمی از آن هنوز زیر آب دریاست. بعید است که مدیران دیگری از این دست نباشند که چنین حقوق‌های نجومی‌ای دریافت می‌کنند.

این روزنامه آنگاه از قول حمیدرضا جلایی‌پور از اعضای حزب می‌نویسد: «همه مدیران باید به افکار عمومی پاسخگو باشند دریافت چنین مبالغی از سوی کسانی که در یک نهاد عمومی کار می‌کنند، دفاع‌کردنی نیست. در کشوری که مردمش در شرایط رکود تورمی زندگی می‌کنند و با مشکلات عدیده اقتصادی سروکار دارند، پرداخت این حقوق‌ها کارایی کشور را بالا نمی‌آورد؛ بلکه به بی‌اعتمادی بیشتر بین مردم و حکومت دامن می‌زند. اگر دریافت‌کنندگان این مبالغ را هم بررسی کنید، در بین آنها استیو جابز پیدا نمی‌کنید که ارزش افزوده میلیارد دلاری برای اقتصاد کشور آورده باشند یا کار خارق‌العاده‌ای کرده باشند.»