روحانی در ضیافت افطار با وزرا، استانداران و رؤسای سازمان‌ها با بیان اینکه اکثر مدیران ارشد دولت در مسیر درست، برای خدا و با حقوق متعارف، برای خدمت‌رسانی به دولت کار و تلاش می‌کنند، اظهار داشت: «اما موارد غیرقابل قبولی نیز وجود دارد که قطعاً با آنها برخورد خواهیم کرد.»

اکنون که آقای رئیس جمهور از تهیه فهرست مدیران متخلف در زمینه دریافت حقوق و پاداش‌های نجومی خبر داده‌اند، مردم توقع دارند این فهرست از باب شفافیت و برای اطلاع افکار عمومی منتشر شود.

چنین شفافیتی تنها تضمین برای عدم تکرار دست‌درازی به بیت‌المال در آینده است. بی‌تردید کسی نمی‌تواند ادعا کند این فهرست سری و محرمانه است مگر اینکه مردم نامحرم باشند یا انگیزه کافی برای مواخذه متخلفان و بازگرداندن پول‌های به یغما رفته وجود نداشته باشد.

آقای روحانی در ماجرای خلاف واقع بورسیه‌ها گفت: «بورسیه و ما ادراک ما البورسیه». و متعاقب آن با حیثیت 3 هزار بورسیه بازی شد، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق آنها قانونی بورسیه شده بودند. حالا که رئیس جمهور و معاون وی پس از بررسی به فهرستی از مدیران متخلف در موضوع فیش‌های نجومی رسیده‌اند، توقع این است که این خیانت بزرگ را مشمول لاپوشانی و پنهان‌کاری نسازند؛ که لابد می‌توان گفت، «فیش‌های نجومی و ما ادراک ما فیش‌های نجومی»!

یادآور می‌شود حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در مقاله‌ای تصریح کرده «انفعال در فیش‌های حقوقی دولت را در معرض اتهام قرار می‌دهد و روحانی باید کمیته شفافیت تشکیل دهد».

وی می‌نویسد: «مسئله فیش‌های حقوقی به دلیل ارتباط آن با زندگی روزمره مردم، نابرابری شدید موجود در جامعه، شرایط رکود و گستره بیکاری و همچنین نقش‌آفرینی شبکه‌های اجتماعی، با گستردگی و عمق بسیار زیادی در جامعه رسوخ کرده و مؤثر بوده است. این مسئله در واقع نخستین موردی است که خود مسئله و استفاده منتقدان دولت از آن منجر به تأثیرگذاری شدید بر افکار عمومی و ضربه به سرمایه اجتماعی دولت شده است».